Bangkok & lekker in de zon op Koh Samet! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu Bangkok & lekker in de zon op Koh Samet! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu

Bangkok & lekker in de zon op Koh Samet!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

19 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

En ja hoor, het eerste verhaal vanuit het warme Thailand!

Dinsdag was het dan eindelijk zover (na een week vertraging); WE GAAN OP REIS! We waren veel te vroeg op het vliegveld, nadat we zelfs nog een keer verdwaald waren in Dusseldorf. Na koffie, Mc Donalds en geld wisselen was het tijd om afscheid te nemen. Dit was wel een vreemd moment. Daarna door de douane. Natuurlijk was er weer een Duitse douanier die dacht grappig te zijn; hij vertelde mij dat ik mijn schoenen niet mee het vliegtuig in mocht, omdat ze niet mooi waren. Goed, erg leuk?! Geulkkig vond hij het zelf erg grappig.

De vlucht verliep prima, beetje films kijken, slapen & eten. En voor ik het wist waren we op Dubai. Na daar een paar uurtjes gewacht te hebben konden we weer naar het vliegtuig. Na wederom een vlucht met veel slapen, eten & films kijken, waren we in Bangkok! Heel vreemd. Eerst in de rij bij de douane, waar een hippie dacht even voor te kunnen dringen. Gelukkig liet een douanebeambte ons aansluiten in de rij voor gehandicapten(?), zodat we wat sneller aan de beurt waren. De stempels waren verzameld, nu op zoek naar de backpacks! Anniek zag die van haar vrij snel, die van mij kwam er even later gelukkig ook aan. Backpacks op de rug en samen met een Nederlandse jongen op zoek gegaan naar een taxi die ons naar ons hostel zou brengen. Eenmaal aangekomen hebben we nog wat gegeten en daarna eindelijk lekker gaan slapen.

Donderdag was het tijd om Bangkok te verkennen. Anniek was er al eerder geweest, dus ik had een persoonlijke gids! We zijn naar een shoppingmall geweest. Daarna nog even naar de Skytower (hoogste gebouw van Bangkok), alleen was het wel erg duur om helemaal boven te komen, dus we namen genoegen met een iets minder uitzicht. Tegen de avond naar Ko San Road, de backpackersstraat van Bangkok. Hier was het druk, er werd echt van alles verkocht, voornamelijk rommel haha. Heel veel toeristen. We hebben er wat gegeten en kwamen in gesprek met 2 Nederlandse vrouwen die als het goed is nu in Birma rondtrekken. Ze wisten namelijk nog niet helemaal of alles wel goed geregeld was...
Nog wat fruit gekocht & daarna in de tuktuk terug naar het hostel.

Vrijdag zijn we als eerste naar Chinatown gewandeld. Na eerst verkeerd te hebben gelopen, waren er twee bankmedewerkers die ons wel even wilden brengen, ze hadden toch pauze. Even door Chinatown gelopen en daarna naar het treinstation gewandeld. Hier hebben we alvast tickets gekocht voor de trein donderdag, als we naar Chiang Mai gaan. We hebben een slaapcoupe, wel erg fijn, de reis duurt ongeveer 14 uur & we rijden voornamelijk 's nachts. Dan is het wel lekker als je wat kunt slapen.
Tickets waren binnen, daarna naar de tempel Wat Pho. Dit was wederom lekker toeristisch, maar erg mooi om te zien! Vooral de liggende Boeddha van 46 meter lang was erg indrukwekkend.

Zaterdag gingen we naar een eiland, weg uit het smerige Bangkok. Via de expressboat, door in de Skytrain, 2,5 uur in de bus, op een boot & achterin een auto aangekomen op Koh Samet. Erachter gekomen dat we zijn afgezet in de haven, waar ons werd verzekerd dat er geen kamers meer vrij waren, behalve in een duurder resort. Eerst hier maar een nacht geboekt, compleet met ruziemakende Engelsen bleek later (ik ben er natuurlijk weer doorheen geslapen). Later een ander goedkoper hostel opgezocht & daar de komende nachten een hut geregeld. De rest van de dag het eiland wat bekeken.

Zondag was het dan eindelijk tijd om in de zon te gaan liggen & niks te doen! Nou ja, eerst de was gedaan, ontbijt gehaald en daarna was het tijd voor het strand! Lekker liggen zonnen, beetje rood op sommige plekken (ik leer het ook nooit). Ook nog ons deel aan een goed milieu geleverd, we hebben geholpen met het opruimen van de kustlijn. Het is echt ongelofelijk wat de mensen (vooral vissers is mij verteld) hier allemaal in zee gooien. Met een hele groep bezig geweest, daarna zag het er weer een stuk beter uit. Net wat gegeten aan het strand en nu skypen & site bijwerken met een skypende Duitser naast me, hartstikke gezellig!

We blijven hier t/m woensdag, woensdagmiddag gaan we weer terug naar Bangkok. Donderdag gaan we dan door naar Chiang Mai, in het noorden van Thailand.

Liefs, Marjolein

• 19 Februari 2012 - 13:34

Maurie:

Leuuuk! Wat goed dat jullie geholpen hebben met dat strand opruimen, goed bezig vrouwtjes! X

• 19 Februari 2012 - 13:55

Tanya:

Jullie eerste verslag, jeej! Dat er nog maar vele mogen volgen! Have fun daar, genieten!!

• 19 Februari 2012 - 14:44

Uuf:

Goed bezig ladies! Klinkt goed, vooral dat jullie mochten aansluiten in de rij voor gehandicapten. Misschien iets te lang bij Vanboeijen gewerkt? ;) Maar lekker lauw lekker los, lekker warm lekker rood dus? Nice heur! Veel plezier laiverd, hoop dat je snel ergens wat foto's neer kwakt! <3

• 19 Februari 2012 - 18:04

Aafke:

Heel leuk verslag! Goed om te lezen dat de reis nu echt begonnen is en je ook van de zon kunt genieten. Hier heeft het weer flinke vlokken gesneeuwd! X

• 19 Februari 2012 - 20:50

Desiree:

Leuk om je verslag te lezen Marjolein. Ga volgend jaar zelf naar Bangkok, dus kan een hoop leren van je ervaringen.

• 19 Februari 2012 - 22:58

Irene:

Heerlijk buds! Ben blij dat je goed bent aangekomen. Geniet er maar ontzettend van! Ik begin morgen weer met werken, moet er toch echt weer aan geloven..
    Veel liefs!

• 21 Februari 2012 - 09:33

Harold:

Heey Marjolein,

Heb het verhaal van Anniek gelezen, en kon jouw verhaal natuurlijk niet overslaan! Klinkt allemaal geweldig!

Let een beetje op mijn zus, en doe voorzichtig!;)

Groetjes Harold!

• 21 Februari 2012 - 09:50

Marjanne Scheper:

Hee Marjolein,

Wat een leuk verhaal!
    Lekker genieten daar van alles wat er op je af komt.

Liefs

• 28 Februari 2012 - 17:30

Alice:

Haha, dat begon al goed...verdwalen in Dusseldorf. Maaaar gelukkig nog alle tijd voor een Mc kroket...of meer.
    het klinkt allemaal heel erg avontuurlijk. LEUK!! Geniet er maar lekker van.
    Ik zal je verslagen printen en er een boekwerkje van maken voor oma....bedenk ik me net.

Groetjes en tot het volgende verslag. Ik kijk ernaar uit want ze zijn erg leuk om te lezen.

Alice