Nachttrein, 762 bochten & hippies! - Reisverslag uit Pai, Thailand van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu Nachttrein, 762 bochten & hippies! - Reisverslag uit Pai, Thailand van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu

Nachttrein, 762 bochten & hippies!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

01 Maart 2012 | Thailand, Pai

Na een paar heerlijke dagen op Koh Samet, moesten we helaas weer terug naar Bangkok. Dus weg van ons bamboehutje, de bar met om de 5 minuten happy hour!, de lieve honden & de lieve vrouw van Naga bungalows. Gelukkig waren we lekker bijgekleurd. Dus, weer op het bootje heerlijk naar kwallen kijken, waar we echt een monsterkwal zagen. Dat ding was groter dan dat ik ben. Gelukkig springen die dingen niet. Weer in de bus terug naar Bangkok, waar we in hetzelfde guesthouse verbleven waar we de eerste dagen ook waren. Een Thaise vriend van Anniek, Bell, wilde samen met ons eten. Door hem meegenomen naar een wat rustiger restaurant, waar hij maar gelijk een tower bier bestelde. Heerlijk gegeten en gedronken en toen toch maar eens terug naar het guesthouse, omdat we de volgende dag zouden vertrekken naar Chiang Mai.

De trein zou om 18.10 vertrekken, dus we moesten nog iets vinden om de dag te vullen. Naar het National Museum gegaan, zodat niemand kan zeggen dat we niks cultureels doen haha. Terug naar hostel, backpacks gepakt en naar het treinstation gegaan. We hadden nog niks geboekt in Chiang Mai, en de mensen van het tourist office wilden ons graag helpen aan een veel te duur hostel. Helaas, maar we zoeken zelf wel wat. Op het treinstation aangekomen, bleek dat we niet de enige Nederlanders waren. Zowel voor ons als achter ons bleken Nederlandse jongens te zitten. Eenmaal tijd om in te stappen, naar het einde van het perron gelopen om erachter te komen dat we in de voorste coupe moesten zitten. Aan lichaamsbeweging geen gebrek in ieder geval! Gelukkig zaten er aan het begin van de reis militairen bij ons in de buurt, dus het was in ieder geval veilig. De man waarvan we dachten dat het de conducteur was, bleek in werkelijkheid de beddenuitklap en opmaakman te zijn. Als een malle klapte hij alle bedden uit, zodat wij heerlijk konden slapen. Als een roosje geslapen in het bovenste bed, ondanks het risico dat ik er midden in de nacht uit donderde. Gelukkig was hier ook over nagedacht, want er zaten riemen voor.

Vrijdag redelijk uitgeslapen aangekomen in Chiang Mai. Naar Julie's Guesthouse gegaan, waar we Maaike, de zus van Froukje tegenkwamen. Even een uurtje gewacht op onze kamer en toen nog maar een paar uurtjes geslapen. Froukje (vriendin van Anniek) kwam rond 5 uur aan. Gegeten in het guesthouse en nog even naar de nightmarket geweest.

Zaterdag was het de dag; we gingen fietsen door Chiang Mai. Zoals sommige mensen wel zullen weten; in Azie rijden ze links. Nou ja, links. Eigenlijk rijden ze overal waar ruimte is. En of ik daar dan fiets of niet, dat maakt ze eigenlijk niet heel veel uit. Twee tempels bezocht & gepraat met monniken. Dit zodat zij hun Engels kunnen verbeteren & wij wat meer te weten kunnen komen over hun leefwijze. Met gevaar voor eigen leven verder door de stad gefietst (oversteken met een fiets over een vierbaansweg leek een best goed idee, gelukkig hebben we de foto's nog). 's Avonds met een paar mensen uit het hostel de rooftopbar gezocht. De ladyboy wees ons echter een heel andere kant op, waardoor we in een of ander vreemd kroegje zijn beland. Gelukkig hadden ze bier.

Zondag lekker fit opgestaan. De rest van de dag niet veel gedaan, beetje gelezen, door de stad gewandeld en bezigheidstherapie voor het schattige meisje van het guesthouse verzonnen. (zie foto's). Ze bleek de bananenchips toch ook wel erg interessant te vinden. 's Avonds nog even naar een ander marktje gegaan.

Maandag was het tijd voor actie! We hebben gekozen voor Jungle Flight. Aan een zipline tussen de bomen doorzweven. Ik was erg blij (not) om te zien dat een van de begeleiders 1,50 meter was en ongeveer 40 kilo woog. Je leven ligt toch deels in zijn handen. Gelukkig bleek hij het aan te kunnen, dus enorm veel lol gehad en als hoogtepunt een vrije val (zo voelde het in ieder geval) van 40 meter gemaakt. We kregen nog een t-shirt cadeau, als bewijs dat we het echt hebben gedaan. 's Avonds nog biertjes gedronken in het guesthouse.

Dinsdag moest alles weer ingepakt worden, we zouden onze mooie kleine hokje gaan verlaten. Froukje zou het vliegtuig pakken naar Krabi & Annniek en ik gingen door naar Pai. Leuk detail; de weg naar Pai heeft 762 bochten. Froukje was er al geweest & zij had de heenreis een formule 1 coureur als chauffeur, waardoor er lekker werd gekotst. Voor de zekerheid maar een reisziektepil ingenomen. Op het busstation kwamen we 2 Nederlandse meisjes tegen, die ook naar Pai gingen. Een plek op de tweede rij in de minivan bemachtigd, naast een lief omaatje dat de hele reis naar me lachte. De 762 bochten zonder kotsen overleefd (al kan 1 mannetje in de bus dat niet zeggen) en aangekomen op Pai, op het supergrote busstation (waar 1 minivan op past) Naar de bungalows gewandeld samen met Froukje & Mindy en daar een superchill hutje gevonden, met badkamer & hangmat!

Onze nachtrust werd verstoord door een dronken buurman, die toevallig op dit moment naast me zit op de computer. Volgens mij is die gast nooit nuchter. Hij liep de volgende ochtend om half 10 nog dronken rond, na de halve nacht geschreeuwd te hebben. Gelukkig hadden de dames van de bungalows een mannetje geregeld, die deze dronken gast wegstuurde.
Verder is het hier zo relaxed, dat we de rest van de dag niet echt op gang kwamen. Beetje Pai verkend, waar ik ook bijna verdwaald was. Gelukkig is het niet heel groot. 's Middags nog een heerlijke oil massage gehad. Daar waren we wel even naartoe. 's Avonds tijdens het zoeken naar een leuk plekje een mannetje gevonden die (ijs)thee verkocht in stukken bamboe. Hij zag er interessant uit, op een vreemde manier. We mogen de rest van onze tijd een refill halen met ons stuk bamboe voor 10 bath. Daarna nog ergens anders wat gedronken.

Donderdag iets eerder opgestaan, om uiteindelijk te gaan ontbijten bij een heerlijk tentje met Froukje en Mindy. Daar lang gezeten. Omdat dit natuurlijk heel inspannend was, later op de dag nog een facial treatment genomen. Gezellig met zijn viertjes op een rij. Rustgevend was het niet altijd, maar wel heerlijk!

Morgen gaan we scooters huren, zodat we iets meer zien van Pai dan de paar straatjes die we tot nu toe gezien hebben. Waarschijnlijk zaterdag gaan we door naar Laos, waar ik dan ook los mag gaan met de malariapillen!

En EIN-DE-LIJK heb ik dan ook foto's! Jullie kunnen naar https://picasaweb.google.com/106634377397101327972/AzieWeek12 voor de eerste foto's!

Liefs, Marjolein

• 01 Maart 2012 - 15:33

Jan-Roel:

Leuk,

Succes met scooteren! Dat is echt tof werk daar en ze gaan mega hard! Doe voorzichtig, want je hebt vast al wel veel gewonde backpackers zien rondlopen in Pai. ;-)

• 01 Maart 2012 - 15:49

Jannes:

Mooi man!
    Dit geeft wat meer overzicht dan de losse flodders per SMS of e-mail. Neem het advies van JR ter harte. JR ja. Geen vergissing. Je broer is RJ.
    Al zoveel gezien en meegemaakt en nog geen 10 % van jullie avontuur gehad.
    Veel plezier!

• 01 Maart 2012 - 18:31

Mama:

Lieve Marjolein, wat weer een prachtig reisverslag. Jullie maken in 2 weken meer mee dan wij in 10 jaar. Benieuwd hoe Laos zal zijn. Kijken jullie goed uit op de scooters, het is geen Westerbork
    en dat was al hilarisch op de scooter van Jill. Veel plezier, groeten aan de meiden liefs

• 01 Maart 2012 - 20:09

Renate:

Als ik zo de foto`s zie kom jij volgens mij thuis met een rugzak vol zwerf honden en een meisje met een lontje op haar hoofd. wat mooi dat je je zo goed vermaakt ik kijk uit naar de verhalen en foto`s die nog komen gaan

• 02 Maart 2012 - 10:22

Uuf:

God hoor, Mlijn de kinderoppas! Lieve en leuke foto's lady, ik ben jaloers! Biertjes smaken ook goed, zo te zien, en wat een lekker kleurtje heb je al! Als het zo doorgaat herken ik je straks niet meer als je terug bent. Zoals je papa al zegt: nog niet eens 10% van de reis achter de rug, en al zoveel leuke en mooie dingen meegemaakt! Dat belooft veel goeds :)

Leuk verhaal weer, mooi dat Pai zo goed bevalt! Ik wacht op de foto met de omgerekende 10 euro voor buckets in Laos ;)

Kusjes en mis je! Ik hoop dat je mij niet mist, want dat betekent dat je het goed naar je zin hebt en genoeg te doen hebt. Hoewel een beetje missen natuurlijk wel wordt gewaardeerd ;)

Veel plezier schatje, doe rustig aan op de scooter! Hahaa. Kussss <3

• 02 Maart 2012 - 16:45

Jan Ottens :

Hey Marjolein,
    Geweldig om te lezen wat je allemaal in korte tijd hebt beleefd met Anniek. Erg leuk om beide sites te lezen en te genieten van jullie reis. Heel veel plezier daar en blijf gezond. Groet, Jan

• 03 Maart 2012 - 12:21

Merel:

Zo..dat zijn nu al meer foto's dan van je hele periode in Frankrijk!
    En inderdaad, wat maak je daar veel mee.

Have fun!

• 03 Maart 2012 - 12:21

Tgv:

Hoi liefste nichtje,
    Een licht gevoel van jaloezie bekruipt me.
    Geweldig te lezen wat jullie allemaal zien en meemaken. En dankzij het feit dat jij het zeer beeldend kunt vertellen, zie ik jullie voor me. Hartstikke leuk! Hier mis je niks of je moet al houden van miezerig, mistig en motterig. Stuur een paar zonnestraaltjes deze kant op! En hou ons op de hoogte van je ervaringen, ook dat doet goed! liefs, dikke knuffel tgv

• 04 Maart 2012 - 19:55

Margreet:

Fijn om je verhalen weer te lezen. Ik houd mijn hart vast vwb dat scooter rijden, maar het komt vast goed.
    Wat was dat groene drankje nou? X

• 05 Maart 2012 - 14:02

Tom:

Gewelding Mayo wat een verhaal weer!!