Dertigste dienst, Barcaaaa & eenendertigste dienst - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu Dertigste dienst, Barcaaaa & eenendertigste dienst - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu

Dertigste dienst, Barcaaaa & eenendertigste dienst

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

25 Mei 2010 | Frankrijk, Argentat

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update had, dus vandaag maar een extra lange.
Maandag moesten we in dienst, gelijk naar de boer. Hier was ik chef tomaten geloof ik, want na wat uitleg over verschillende soorten mocht ik ze allemaal klaarzetten, zodat de rest ze kon planten. Prachtig, lekker zweten in de warme kassen, dat wordt nog wat als we er met ruim 30 graden moeten werken.
Dinsdag overdracht, same old story. 's Middags gingen we maar eens weer fietsen! Dit ging wel lekker, ondanks de hoosbuien. Ik was zelfs als eerste een steile helling op. Niet dat ik daarna nog op mijn benen kon staan, maargoed. Misschien wil ik in Nederland ook wel gaan wielrennen, muziekje erbij, vlakke wegen, prima!
Woensdag gingen we op de Time Out klussen. Weinig bijzonders.
Donderdag gingen we bij de oude baas klussen, de palen die ik een paar week terug als een soort Jezus de steile helling op mocht tillen, mochten vandaag weer verplaatst worden. Later nog stoeptegels akelig netjes op elkaar gestapeld. Je moet wat met je tijd.
Donderdagavond dan uit dienst, want Irene & ik gingen naar BARCELONA! Nog een paar uurtjes slapen & toen op weg. Erachter komen dat de autopapieren niet in de auto liggen, dus je medestagiaires om half 5 's ochtends uit bed trekken.
Na een hoop benzinestations, energydrink, verdacht gedragen zodat we er bij de douane uitgepikt werden (niet gebeurd helaas) kwamen we dan aan in het mooie Barcelona. De auto in een parkeergarage gezet & op zoek naar ons hostel. Dit bleek aan de Ramblas te liggen, wat betekent dat je de hele dag mensen kunt kijken. Lekker de stad ingegaan, een zooi kleren gekocht & 's avonds uit eten.
Zaterdag maar weer de stad in, weer gewinkeld, ik had nog niet genoeg & 's avonds uit. Omdat we niet wisten waar we precies naartoe moesten, zijn we maar met een kroegentocht meegegaan. Laten we het erop houden dat we ons goed vermaakt hebben. Heel wat uurtjes later lagen we dood in ons bed.
Zondag gingen we dan toch maar cultureel doen, fietsen gehuurd & naar het strand fietsen. Daarna even naar Camp Nou, het stadion van FC Barcelona! Vandaag was de dag dat ze kampioen konden worden, we hadden dus precies de goede dag uitgekozen. Daar een sjaal gekocht, naar iedere dure auto gegild omdat we dachten dat Messi erin zat. Uiteindelijk maar terug gefietst omdat we de wedstrijd in de stad gingen kijken. Eenmaal geïnstalleerd op het plein bleek het grote scherm niet te werken. Dus snel op zoek naar een andere plek. In een of ander vaag kroegje het laatste deel van de wedstrijd gekeken. In de rust op zoek naar een andere kroeg, we zijn in een Ierse pub beland. Natuurlijk werden ze kampioen! De stad in, waar het feest was. Een shirtje van Messi gekocht, de held van de avond. Aan het einde van de avond bloedde het een beetje dood, dus terug naar het hostel. Daar was ik nog wat op het balkon aan het kijken toen er opeens schoten gelost werden. Er bleken rellen te zijn uitgebroken op het plein vlakbij ons. De hele ME brak uit, inclusief traangas. Ik stond gezellig op de eerste rij.
Maandag de auto ingepakt en nog een kathedraal bezocht. Het was toch echt tijd voor de terugreis helaas, naar het saaie Argentat. Barcelona is zeker voor herhaling vatbaar!
Dinsdag weer in dienst, wat een deceptie. 's Middags gingen we sporten, een intervaltraining. Het ging wel aardig. Daarna nog wat krachtoefeningen & een wedstrijdje zo snel mogelijk de trap afrennen met buikspieroefeningen & opdrukken. Wie zei ook alweer dat een stage in Frankrijk ontspanning was?
Woensdag ben ik hard met een paar jongeren aan het werk geweest met een nieuwe varkensren. Jaha, er komt een nieuwe Kees! (ooit)
Donderdag was het wederom sport, we hebben vanaf nu drie keer sport per week. Heerlijk. & dat meen ik echt. Beter dan klussen. Vandaag gingen we rugbyen. Na een paar oefeningen aan het einde van de les een partij. De groepsleider zijn team stond op achterstand & dat kon hij niet hebben. Het tackelen ging dus iets anders; ik vloog een paar meter door de lucht voordat ik landde.
Vrijdag weer een overdracht. Aangezien we nog wat tenten en helmen moesten hebben, gingen we met het hele zooitje naar Brive. Ik ging met een paar jongeren de supermarkt in, de groepsleider met de anderen tenten halen. Aan het eind van de dag was ik kapot door dat buszitten.
Zaterdag weer uit dienst. In mijn eentje, Irene was naar Nederland. 's Middags een poging gedaan om met school bezig te gaan. 's Avonds Champions League. Daarna naar een feestje bij La vache qui fume, de rokende koe. Een groepsleider had al eens gezegd dat dit erg leuke feestjes waren, dus samen met de 4 jongens ernaartoe. Het bleek ook een erg leuk feestje te zijn, in een schuur, electro. Drie groepsleiders liepen er ook rond. Erg gezellig gehad & rond 5 uur weer naar huis gegaan.
Zondag kon het team van Fokke promoveren, dus op naar het voetbalveld. De saaiste wedstrijd in jaren gezien, maar ze zijn wel gepromoveerd geloof ik. Daarna pizza gehaald & een filmpje gekeken met z'n allen.
Maandag toch maar echt bezig met school. De rest van de dag weinig gedaan.
Dinsdag het verslag afgemaakt & opgestuurd. Verder weinig gedaan, net supervisie gehad. Vanavond al in dienst, omdat er iemand naar Nederland gaat.
Nog 37 (of minder)dagen & ik ben weer terug! Waarschijnlijk ga ik mijn laatste diensten met Karst draaien, de ex-buddy's worden weer herenigd!

  • 26 Mei 2010 - 11:55

    Marnix:

    Barca! Ik ben jaloers Marjolein! Al die leuke tripjes..daar wil ik ook van genieten..

    tot over een maandje.. ben je net op tijd voor de finale SP-NL ;). x

  • 30 Mei 2010 - 11:03

    Evelyn:

    Ha Marjolein wat heerlijk die eerste rij op dat balkon. Jij boft maar:-) Maar goed dat je ouders de verhalen achteraf horen! Geniet maar lekker van je laatste maand Frankrijk en dan snel weer terug naar Nederland. Veel plezier en tot gauw! Groet je favo buurvrouw

  • 11 Juni 2010 - 14:28

    Evelyn:

    De barbeque staat klaar. Wat zal jij veel afgevallen zijn door al dat sporten en de weinige(gevangen) vis die jij eet. Kom maar weer lekker naar westerbork alhoewel ik je verhalen zullen missen! Je favo buurvrouw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 24221

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 07 Augustus 2012

Backpacken door Zuidoost-Azië

27 Augustus 2009 - 01 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: