Tweeëndertigste dienst,vis &drieëndertigste dienst - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu Tweeëndertigste dienst,vis &drieëndertigste dienst - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu

Tweeëndertigste dienst,vis &drieëndertigste dienst

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

10 Juni 2010 | Frankrijk, Argentat

Woensdag was het weer tijd om te klussen, ik ging samen met een jongere heel veel aanwijsbordjes maken. Heerlijk, verstand op nul, mes in de hand & snijden maar. Gelukkig is het zonder bloeden afgelopen.
Donderdag hadden we de vele aanwijsbordjes nodig, we gingen namelijk een fietsroute uitzetten voor ADN. Gewapend met kaart, nietpistool in mijn beheer, helm op & twee jongeren gingen Irene & ik ervandoor. Lekker weertje erbij, niks aan de hand klus. Nu maar hopen dat de bordjes op de goede plaats hangen.
Vrijdag weer een overdracht. Het was al duidelijk wat het thema van het weekend was: nachtvissen. De groepsleider die in dienst kwam, heeft namelijk vissen als een van zijn hobby's. Voor de rest is hij wel aardig hoor. Dus, spullen klaarmaken vrijdag, nog wat werk in de moestuin gedaan & een of ander papje maken wat de vissen schijnbaar lekker vinden.
Zaterdag gingen we dan op pad. De hele bus ingepakt, zelf pasten we er nog amper in, maargoed. Even snel onze spullen gedumpt thuis. Eenmaal aangekomen bij het meer bleek dat 'de' plek al bezet was. Zelfs na het erg lief aankijken van de jongens mochten we er niet staan. Helaas. Daarna een ander modderig plaatsje opgezocht & alle spullen erheen gesleept.De tent opzetten ging gelukkig vrij soepel. Ik heb een talent ontdekt; vissen. Samen met een jongere heb ik twaalf vissen gevangen! Nu was het wel zo dat ik het op een gegeven moment wel mooi vond & bij het kampvuur ben gaan zitten, terwijl zij nog dapper in het water stond, maargoed. Mental support is óók belangrijk mensen. 's Avonds op een gasstel gekookt, heerlijke ravioli uit blik. De groepsleider had zijn vier karperhengels mee. Deze gingen piepen als er iets aan de lijn zat. Bij elk piepje schoot iedereen dan ook omhoog. Na een tijdje vond ik het wel mooi & ging met kleren aan en lenzen in, in mijn tent liggen. Stel je voor dat we een karper zouden vangen, dan moest ik er natuurlijk wel bij zijn. Helaas niets gevangen.
De volgende ochtend alles afgebroken, de vissen vermoord zodat we ze konden meenemen & wij werden, stinkend & al afgezet bij huis. Daarna weinig gedaan, uitgebreid gedoucht in ieder geval.
Maandag zijn we even naar Tulle geweest, nog wat nieuwe kleren gekocht.
Dinsdag weer met de jongens naar Tulle, om een cadeautje voor Karst te kopen.
Woensdag weinig gedaan. Alleen even naar de dokter geweest & ja hoor, WEER een bijholte ontsteking. Prednisolon, antibiotica & neusspray, hoppa.
Donderdag weer in dienst, niet met Irene, maar met Rens, een sportstagiaire. Irene gaat nog een maandje met de boer meelopen. Donderdagmiddag lekker gesport, coopertest & basketbal.
Vrijdag ging ik boodschappen doen, aangezien Rens geen rijbewijs heeft. En dat vind ik héél erg (niet).
Zaterdag gingen we weer sporten, omdat het warm was gingen we zwemmen. Ook reddingszwemmen gingen we oefenen. Een tip; mocht je ooit verdrinken, roep mij vooral niet. Nog een estafette gelopen & wat gevolleybald & toen weer terug naar de Time Out.
Zondag zoals gewoonlijk een wandeling, dit keer was het een makkelijke, vlakke wandeling.
Maandag na een overdracht weer uit dienst. Eerst moesten we nog een band verwisselen van de groepsleider, daarna eindelijk naar huis.
De afgelopen vrije dagen heb ik weinig gedaan. School ben ik aan het afronden, dit weekend eindgesprek.
Deze dienst nog, dan volgende week nog 2 dagen dienst, afscheidsfeestje & dan rijden we de 28e weer terug naar Nederland. Na precies tien maanden weer terug naar iedereen! Ik heb er onwijs veel zin in om iedereen te zien!

  • 10 Juni 2010 - 19:32

    Mama:

    hallo lieverd

    Nou wij hebben allemaal onwijs veel zin om jou weer te zien, het gaat nu echt lekker snel.
    Ik zal je vishengel vast uit het stof halen, de visboer kan wel inpakken.
    Nog 2 keer in dienst en dan lekker inpakken en weer naar het mooie westerbork, tot gauw

    liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 24225

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 07 Augustus 2012

Backpacken door Zuidoost-Azië

27 Augustus 2009 - 01 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: