Achtentwintigste dienst & negenentwintigste dienst - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu Achtentwintigste dienst & negenentwintigste dienst - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu

Achtentwintigste dienst & negenentwintigste dienst

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

09 Mei 2010 | Frankrijk, Argentat

Wat ik helemaal vergeten was te vertellen, is dat wij nog meer huisdieren hebben. Geen hamsters dit keer, maar een schaap & een jonge ram. Deze staan normaal bij de Time Out, maar omdat het gras wel erg lang is aan de achterkant van het huis, hebben wij de natuurlijke grasmaaiers nu achter het huis. Het vangen was nog een heel gedoe. Moederschaap hadden we zo te pakken, maar toen moest Kuifje nog. Het leek wel een slechte Mr Bean film. Met acht mensen achter een lammetje aanrennen. Na een minuut of 20 was het dan eindelijk zover. Iedereen kapot, inclusief Kuifje.

De achtentwintigste dienst begon op zaterdag goed, we gingen kanoën. Zonnetje erbij, met iemand in de kano die het wel aardig snel onder de knie had. Wat een zwaar leven als stagiaire. Heerlijk een paar uur op het water gezeten, daarna weer terug naar de Time Out. Vroeg op bed gegaan, want ik was niet helemaal lekker.
Zondag kwam ik dan ook ziek mijn bed uit. Besloten om toch maar ziek in bed te gaan liggen thuis.
Maandag even langs de dokter geweest & ja hoor, weer een holte ontsteking. Wat een verrassing.
Dinsdag maar weer in dienst gegaan, de verveling was toegeslagen. 's Middags met sport rugby. Eerst werden de basics een beetje uitgelegd, daarna het tackelen oefenen (blijft leuk) & daarna was het tijd voor een partijtje. 'Mijn' team was erg goed, maar het andere team had de groepsleider die niet omver te tackelen was. Dus net verloren.

Woensdag weer uit dienst. Het weer was heerlijk, zo'n 32 graden, dus lekker de vrije dagen gevuld met in de zon liggen, Champions League kijken.
Vrijdag na de training nog even naar Tivoli. Daar had ik het geweldige idee om naar Havana te gaan, een club hier vlakbij. De Nederlanders waren uiteraard weer de enigen die wilden, dus de charmes in de strijd gegooid & een half uur later zaten we in een busje gepropt met het halve voetbalteam. Wij waren ongeveer ook de enige bezoekers dan haha. Ondanks dat een leuke avond gehad, half 7 waren we weer thuis.
Zaterdag zijn we bij een jongere die eerst op Time Out 2 heeft gezeten & nu bij een wijnboer werkt, langs geweest. Er was een open dag, waar uiteraard ook een proeverij bij was.
's Avonds moest ik nog voetballen. Eindelijk stond ik een keer in de verdediging & dit ging vrij aardig. Een rode kaart ontlopen, ik had iemand nogal hard getackeld. Dat rugby zat er denk ik nog wat in. De wedstrijd met 7-4 of 8-4 gewonnen, ben de stand even vergeten. Daarna moest Fokke nog met het derde voetballen, lekker staan schreeuwen (aanmoedigen) aan de kant.

Zondag was het weer tijd om in dienst te gaan. Geen Cantal vandaag, het weer was te slecht. In plaats daarvan bij Tours de Merle een leuke wandeling gemaakt. Natuurlijk niet volgens de vaste route, maar dwars overal doorheen.
Maandag gingen we voorlopig voor de laatste keer naar de bloemenboer. De hele dag in de kas gestaan, potjes vullen met aarde, daarna de plantjes erin & nog meer van dat werk. Het harde werken werd weer beloond met een heerlijke maaltijd.
Dinsdag vroeg overdracht. 's Middags klussen op de Time Out, omdat er ook gesprekken waren. Net op het moment dat iedereen buiten stond, begon het te hozen. Heerlijk. Niet zeiken, regenjas aan. De schapen werden die middag ook geschoren & er is niks meer over van de ram.
Woensdag was het bevrijdingsdag, daarom gingen we een uitje maken. We gingen naar de grotten van Lascaux.Omdat we een Nederlandse gids wilden, konden we aan het eind van de middag pas terecht. Daarom nog wat wandelingen in de buurt gemaakt. De echte grot konden wij niet in, die was teveel beschadigd. Daarom maar naar de replica. We gingen niet als enige met de Nederlandse gids mee, er waren nog zo'n 30 Nederlanders. Ik dacht dat ik gek werd. Al dat Nederlandse gepraat om je heen ben ik niet meer gewend. Daarna terug naar de Time Out.

Donderdag weer uit dienst, gelijk supervisie. Daarna nog wat aan school gewerkt.
Vrijdag lekker uitgeslapen, weer wat aan school gedaan. 's Avonds nog even naar Tivoli, hier was niet echt wat te doen, dus maar weer terug.
Zaterdag kwam ik erachter dat ik heel goed van alles kan doen, als ik maar niet met school bezig hoef. Mijn kamer is dus netjes, kleren zijn netjes opgevouwen. Maar school moet nog. 's Avonds eerst naar de jongens, met het nodige bier. Daarna maar weer naar Havana. Lopend dit keer. Gelukkig was het nu iets drukker. Erg gezellige avond gehad. Op de terugweg konden we gelukkig met een busje mee terug.
Zondag niet echt wat gedaan, tot 5 uur een beetje in mijn badjas rondgelopen. Heerlijk, zondag brakdag.

Nog vier dagen werken & dan gaan Irene & ik naar Barcaaaaa! We gaan donderdagavond uit dienst, dan even spullen pakken & nog een paar uurtjes slapen & dan rond 3 uur 's nachts vertrekken we voor vier dagen lekker eten, uitgaan, winkelen & de toerist uithangen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 24225

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 07 Augustus 2012

Backpacken door Zuidoost-Azië

27 Augustus 2009 - 01 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: