Zevenentwintigste dienst, zon, zon & zon! - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu Zevenentwintigste dienst, zon, zon & zon! - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu

Zevenentwintigste dienst, zon, zon & zon!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

23 April 2010 | Frankrijk, Argentat

Vrijdag was het weer heerlijk op tijd uit bed om in dienst te gaan. 's Middags hebben we geklust bij de oude baas van de Time Out. Samen met een jongere moest ik palen van beneden de steile helling op naar boven tillen. Het was ook nog eens warm weer, dus heb lekker lopen zweten.
Zaterdag was het tijd om te gaan sporten. Ik had zin om een keer te gaan rugbyen, dit gingen we dan ook doen. Totdat we erachter kwamen dat de rugbyballen toch wel erg zacht waren. Even oppompen wilde ook niet, want de pomp weigerde dienst. Dan maar zien wat het werd. Eenmaal aangekomen op het sportveld kwamen we erachter dat Time Out 1 er ook aan het sporten was. Dus zijn wij maar opgeschoven naar het basketbalveld. Na een serie oefening om op te warmen, was het tijd voor de basketbal oefeningen. Natuurlijk heeft 'mijn' team deze allebei de keren gewonnen. Daarna was het tijd voor een wedstrijdje. 'Mijn' bestond uit 3 jongeren & mijzelf, tegen Irene, groepsleider & de andere twee jongeren. Uiteraard hebben wij ze laten zien wat basketbal is, dus wederom ingemaakt. Hierna gingen we naar een trap, om de traprun te doen. Niks meer & niks minder dan zo snel mogelijk een trap op rennen in de natuur.
Zondag hadden we weer invloed uitgeoefend op het programma, aangezien wij nog nooit een riviertocht hadden gedaan. We gingen de rivier in & vanaf dat moment was het de bedoeling dat je via stenen zo droog mogelijk bleef. Uiteraard was ik na een paar meter alweer tot mijn knieën nat. Ook waren er een paar obstakels, waarbij je als een soort Spiderman op een steen moest springen. Ik voel mijn ribben nog steeds haha. Bij het tweede obstakel stootte een jongere hard haar knie, waardoor ze niet verder kon. Ik ben met haar terug naar de bus gegaan. Erg jammer, maar ik heb afgedwongen dat we voordat ik wegga nog een keer een riviertocht gaan doen.
Maandag was het tijd voor de boer. Mijn taak was om samen met een jongere de rotzooi op te ruimen. Alles sorteren, kapotte dingen weggooien. Nooit geweten dat er zoveel maten bloempotten waren.'s Ochtends was het heerlijk warm in de zon, na de uitgebreide lunch bleek het niet afgekoeld te zijn. Het zweet liep over mijn rug heen. Heerlijk.

Dinsdag, na een korte overdracht, uit dienst! Erachter gekomen dat de zomer er nu echt aankomt. Voor de rest weinig gedaan. 's Avonds nog even naar Jackie, waar ik erachter kwam toch nog spierpijn te hebben. Daarna nog even naar Tivoli, fussball kijken, Champions League.

Woensdag was het nog warmer, dus het plan was om naar het zwembad te gaan. Dit bleek dicht te zijn, dus zijn we naar een meertje in de buurt gegaan. Het was hier lekker rustig & warm. Mijn doel is om terug te komen als een neger & aan dat doel word hard gewerkt! 's Avonds gebarbecued achter het huis & daarna weer naar Tivoli, wederom Champions League. Alleen heb ik niet echt vrienden gemaakt toen ik iets te hard ging juichen toen Bayern scoorde tegen Lyon haha.

Donderdag in de middag lekker met Irene op een terrasje aan het water gezeten, wijntje erbij, prima te doen hier! 's Avonds loom als ik was weinig meer uitgevoerd.

Vrijdag lekker uitgeslapen, klein beetje verdiept in het vierde jaar, vooral hoe ik er het makkelijkst vanaf kom. Zometeen nog even voetbaltrainen & dan morgen weer in dienst.

Nog maar 69 dagen & ik ben weer in Pays-Bas! Tijd gaat nu echt snel. Ergens halverwege mei komen er twee sportstudenten, met een van de twee zal ik in juni samen gaan werken. Ik ben erg benieuwd, hopen dat ze niet te fanatiek zijn...
Verder vermaak ik mij hier wel prima, vooral nu het weer wat beter is. Barcelona staat natuurlijk nog op de planning. & iedereen in Nederland zal ik ook binnenkort weer zien. Een hoop om naar uit te kijken dus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 24217

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 07 Augustus 2012

Backpacken door Zuidoost-Azië

27 Augustus 2009 - 01 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: