Zesentwintigste dienst, sneeuw & Barcelona! - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu Zesentwintigste dienst, sneeuw & Barcelona! - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu

Zesentwintigste dienst, sneeuw & Barcelona!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

15 April 2010 | Frankrijk, Argentat

Donderdag was het weer eens tijd om aan het werk te gaan. 's Middags gingen we klussen bij kennissen van de baas, eerst hebben we heerlijk gegeten, daarna was het tijd om te gaan werken. Mijn favoriete werk: bladharken! GE-WEL-DIG! Helemaal als de hond ertussen door loopt & af en toe zijn behoefte doet. Na een heleboel bladeren bij elkaar te hebben geharkt, was de middag alweer om.
Vrijdag overdracht. Heerlijk. Irene ging ziek naar huis, dus we kregen het druk. 2 begeleiders & wel 3 jongeren. Wat een chaos. Niet dus. 's Middags gingen we met z'n allen boodschappen doen. Ik ging de winkel in met een jongere, de rest ging Arie de boxer halen. Mijn nieuwe grote liefde.
Zaterdag kwam Irene weer, ze dacht beter te zijn. Niet dus, dat bleek al vrij snel. 's Middags gingen we fietsen. Uiteindelijk hebben we 40 kilometer gefietst, het bergop gaat wat zwaar als je niet gewend ben aan versnellingen. Eenmaal terug bij de Time Out had ik eindelijk de versnellingen door. 's Avonds nog even mijn spierballen & buikspieren getraind in de sportschuur.
Zondag was het een halfuurtje langer uitslapen, daarna snel ervandoor om naar de Cantal te gaan. Op de Time Out was het heerlijk weer, in de Cantal lag er sneeuw. Veel sneeuw. Heerlijk als je dan voorop mag lopen om sporen te maken waar de rest in kan lopen. Gelukkig was dit maar een klein stukje. Wel een erg mooi kampeerplekje gevonden, waar Irene & ik nog een keer romantisch kan kamperen. Het doel was de Puy Griou. Helaas heb ik de top deze keer niet gehaald, omdat ik bij een jongere beneden moest blijven. De top had ik in september al eens gezien, maar toch. Na een erg gezellig busritje, vier van de zes mensen lagen te slapen, waren we terug op de Time Out.

Maandag weer uit dienst. We hadden mijn grote vriend Arie thuis, behalve een beetje gevoetbald met Arie in de tuin voor de rest weinig gedaan.

Dinsdag even naar Tulle geweest met Irene, wat nieuwe kleren gekocht. 's Avonds eerst nog even naar de martelles van Jackie. Daarna wilden we naar Tivoli, maar dit bleek dicht te zijn. Een paar andere kroegen waren ook dicht, dus zijn we maar bij de jongens gaan zitten met een paar anderen. Dit werd erg gezellig.....

Woensdag lekker uitgeslapen, daarna wat films gekeken. Daarna een nieuwe verslaving ontdekt; Chatroulette. Geniaal.

Donderdag werden we gewekt door Fokke, die had een lekker ontbijtje voor ons gehaald. Koffie gezet met wc papier als koffiefilter, je moet toch wat. 's Middags nog even van de zon genoten.

Irene & ik gaan 14 t/m 17 mei naar Barcelona. ¡Hola! & ¿Cómo estás? is vooralsnog het enige Spaans dat ik spreek. Misschien nog maar even een Wat & hoe in het Spaans bestellen.....

  • 20 April 2010 - 10:51

    Uuf:

    hola, como estas? is toch het enige wat je nodig hebt ;) hamburgueza oid is hamburger en cerveza is bier! geen idee hoe je het schrijft, maar zo spreek je het uit. met al die woorden heb jij vast de tijd van je leven in barcelona haha. te gek!

    ik mis je laifste! lebbers (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 24217

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 07 Augustus 2012

Backpacken door Zuidoost-Azië

27 Augustus 2009 - 01 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: