Laatste dienst, laatste dagen & Nederland! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu Laatste dienst, laatste dagen & Nederland! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu

Laatste dienst, laatste dagen & Nederland!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

02 Juli 2010 | Nederland, Groningen

Dit zal voorlopig mijn laatste verhaal worden, ik ben namelijk weer terug in Nederland. Echt wennen is het niet, het lijkt net of ik een week weg ben geweest.

Zaterdag begon ik aan mijn laatste dienst, deze zou maar twee dagen duren. Zaterdag gingen we geen voetbal kijken, we zijn immers geen vakantiekamp. Nee, we gingen eerst een door mij zo geliefde coopertest lopen, daarna was het tijd voor een teamsport, frisbee. Ja mensen, frisbee. Ik dacht ook dat het een campingsport was, maar je kunt er dus wedstrijden in doen. Eerst leerden we verschillende gooitechnieken, ja echt. Na wat overgooien was het tijd voor een wedstrijd. Mijn team bestond uit de andere groepsleider en een sportief meisje. Uiteindelijk hebben we dan ook gewonnen. Tijdens de wedstrijd waren de groepsleider & ik verschrikkelijk fanatiek, wat de rest wel leuk vond. Hierna naar huis & 's avonds nog de samenvatting van voetbal gekeken.
Zondag ging de wekker heerlijk een uurtje later. Na het ontbijt & de taken was het dan tijd om weer een wandeling te maken. Voor de laatste keer naar de Cantal, toch wel jammer. Uiteraard gingen we niet volgens het pad, maar recht door het bos omhoog de Puy Violent op. Op een gegeven moment moest we tegen een wandje omhoog klimmen, een voor een. Een jongere was niet heel handig bezig, dus die pakte een steen die loszat, waardoor hij een flinke snee in zijn vinger kreeg. Uiteindelijk de top niet bereikt, omdat er twee niet verder konden. Weer terug naar de bus. Eenmaal terug op de Time Out bleek de snee toch wel erg diep te zijn, dus ik mocht nog even met de jongere naar de dokter. Daar een paar hechtingen erin laten zetten, erg leuk, zo'n laatste avond. Daarna niet veel speciaals meer gedaan. Het afscheid was toch wel vreemd, niet echt het besef dat het nu dan echt klaar was.

Maandag was het tijd voor het feestje! 's Middags boodschappen gedaan, daarna een jurkje aan & klaar voor het feestje. Ondanks dat er niet veel mensen waren, was het erg gezellig. De die-hards bleven uiteraard weer als laatste over.

Dinsdag lekker uitgeslapen & daarna de troep maar eens opgeruimd. In de avond kwamen twee nieuwe stagiaires aan, die even wegwijs gemaakt. Ruurd & Joost kwamen nog even langs, die vertrokken woensdag naar Nederland. Het einde was dan toch echt in zicht.

Woensdag gingen Irene & ik naar Tulle, om een piercing te laten zetten. Eenmaal aangekomen bij de tattooshop bleek deze dicht te zijn, dus de tijd maar opgevuld met winkelen, Mc Donalds & mensen kijken. Om 3 uur was het zover. Irene mocht als eerste, heel fijn als jij nog moet. De piercer kreeg de piercing er niet in een keer door, waardoor ze niet erg vrolijk keek. Daarna moest ik, ik was niet meer erg enthousiast. Gelukkig viel het allemaal mee.

Donderdag lekker naar het zwembad, zon & koud water. Meer had ik niet nodig. Daar de vriendin van mijn stagebegeleider tegengekomen, samen met hun zoontje. Wat een tof kind. Een uur of twee met dat kind gespeeld, wat een energie. Het leuke is dat die vriendin Italiaans is, dus het zoontje praatte ook Italiaans. 's Avonds voetbal, eerst naar de camping, bleek dat ze Denemarken-Japan gingen uitzenden. Als een gek naar Tivoli, waar de barman zo aardig was om de andere tv voor ons aan te zetten.

Vrijdag begon ik maar eens met spullen inpakken, wat een zooi. Aan het eind van de middag zat bijna alles ingepakt in een hoop tassen. 's Avonds naar de kroeg om weer voetbal te kijken. Er was weliswaar een feestje in Argentat, fete de la musique of iets. Ik kwam al vrij snel mijn stagebegeleider tegen, samen met zijn vriendin & een paar anderen. De avond was erg gezellig, met bier & muziek. Altijd goed. Uiteindelijk op een plein beland waar het bier op was, dus nog maar thuis bier gehaald, waar we een hoop vrienden hebben gemaakt met het bier. Toch jammer dat je allemaal toffe mensen tegenkomt een paar dagen voordat je weggaat.

Zaterdag lekker op tijd Irene & Fokke uitgezwaaid. Daarna toch maar even weer gaan slapen. 's Middags maar weer aan het zwembad gaan liggen. 's Avonds Karst opgehaald van de Time Out, dit was dan echt de laatste keer, dacht ik. Na een paar biertjes in Tivoli was ik gaar.
Zondag weer vroeg eruit, de Casino van hun drankvoorraad afgeholpen. Daarna nog even naar de Time Out, Karst was wat spullen vergeten. Toen kwam het; de auto moest ingepakt worden. Gelukkig heeft Karst wel ruimtelijk inzicht, dus het duurde niet lang. 's Avonds nog uit eten met z'n allen bij de pizzeria & nog een ijsje halen op de kade. Toen we terugliepen, riep de ober van de pizzeria mij nog om een bloemetje te geven, hij hoopte dat ik nog eens terugkwam. Wat lief. Daarna toch maar een poging gedaan tot slapen, wat niet lukte in in een hete kamer.
Om 10 over 12 viel ik in slaap, de wekker ging om 20 over 12. Daar doorheen geslapen, gelukkig werd ik wakker gemaakt. Lekkere sterke koffie van Karst, laatste spullen in de auto gestouwd & toen was het echt tijd om te gaan. Met een vreemd gevoel in de auto gestapt.

Na een lange, warme reis kwamen we rond half 2 aan bij mijn ouders. Ze hadden een spandoek bij de rotonde gehangen, enorm lief! Petra was er ook, dus het was gelijk vertrouwd, alsof ik niet weg geweest ben. ´s Avonds kwam er nog visite, daarna was ik kapot.
Dinsdag met Petra naar Groningen, er is echt niks veranderd. Even mijn kamer bekeken, gewinkeld, Uuf & Maura weer gezien. Erg leuk. Daarna weer terug met de trein.
Woensdag alles geregeld, IB-groep, gemeente, weet ik het. Daarna spullen ingepakt & 's avonds terug naar Groningen. Toch wel fijn om weer op je eigen plek te zijn. De komende tijd staat in het teken van feestjes & mensen zien, dus dat komt helemaal goed.

Ongetwijfeld ga ik in de toekomst weer op reis, maar voorlopig geniet ik in Groningen.
Iedereen enorm bedankt voor alle kaartjes, cadeautjes, reacties, you name it!