Twaalfde dienst, voetbal & pakketjes uit Nederland - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu Twaalfde dienst, voetbal & pakketjes uit Nederland - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu

Twaalfde dienst, voetbal & pakketjes uit Nederland

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

16 December 2009 | Frankrijk, Argentat

Woensdag ging de wekker alweer te vroeg, aangezien er een overdracht was. De groepsleider met wie we mee naar de Time Out reden, was ook nog eens lekker vroeg zijn bed uit gestapt, dus iets na zessen gingen we richting de Time Out. 's Middags tijdens het klussen ging ik samen met een jongere bezig om een nieuw kippenhok te bouwen. Ik dacht, dat doen we zo wel even, maar er was niet veel hout op maat aanwezig. Nadat we alles hadden verzameld, de planken gelakt & alles weer weggezet.
Donderdag gingen we klussen bij de oude baas. Ik ging samen met een andere jongere takken verplaatsen naar de brandplek. Ik ging wederom zagen, waardoor ik nu weer een mooi aandenken aan deze middag heb, een snee in mijn hand.
Vrijdag ging ik boodschappen doen, er ging een jongere mee. Lekker weer in de bus rijden. We konden lekker rustig aan doen, er was niet een hele lange boodschappenlijst gelukkig.
Zaterdag gingen we sporten, coopertest. De jongeren liepen erg goed, ik iets minder. Daarna gingen we een soort van circuitje doen, met allemaal verschillende oefeningen. Ik heb met 91 buikspieroefeningen in een minuut een record gezet, wie durft mij uit te dagen?
's Avonds kwam het gesprek ineens op tampons & seks, dus ik heb de tampons & maandverband erbij gehaald. Daarna hebben we nog seksuele voorlichting gegeven. Die jongens wisten soms niet wat ze hoorden over het vrouwelijk lichaam.

Zondag uit dienst, 's middags moest ik voetballen. Ik lag nog lekker in bed, toen Irene belde dat ze bij het voetbalveld het halve damesteam al zag staan. Gelijk de douche ingesprongen & spullen bij elkaar graaien. De trainer stond inmiddels voor de deur om me op te halen met de auto. Het bleek dat om 3 uur de wedstrijd begon, ik had doorgekregen dat ik er om 3 uur pas moest zijn.
Anyhow, eenmaal in de outfit kwam ik erachter dat we alsnog maar 10 speelsters hadden. De trainer heeft nog een andere teamgenootje gebeld, die kwam 10 minuten later het veld nog inrennen. We hadden geen wissels, dus na de anderhalf uur was ik kapot.6-1 verloren uiteindelijk. Wat wil je ook met een keeper die niet duikt?

Maandag gingen we maar weer eens naar Brive, om een skibroek te halen. In de Cantal ligt een hoop sneeuw, dus als we de bergen weer op moeten, is een warme broek wel fijn.

Dinsdag kwam er een pakketje voor mij aan, van mijn ouders! Er zat van alles in, een geurtje, boek van Hans Teeuwen, knuffels, beerenburg & chocola.
's Avonds gingen we naar de jongens om 2012 te kijken. Niet echt een aanrader. Daarna nog lekker wat gedronken & een poging gedaan om te dansen. Rond een uur of 4 lag ik in mijn bedje.

Woensdag lekker de hele dag een beetje in bed liggen. Aan het einde van de middag maar weer langs de apotheek. Op aanraden van een groepsleider een soort neusspray gehaald tegen holte ontsteking. Het helpt goed bij hem, dus kijken of het wat wordt bij mij.

5 Januari is het D-Day voor Kees & het lammetje. De slachter komt al rond 8 uur 's ochtends om ze te slachten. Ik mag het allemaal meemaken, want ik ben dan in dienst.

Kees heeft in ieder geval nog een zalig kerstfeest.

  • 16 December 2009 - 20:17

    Pa:

    Heeft Kees mooi geluk. De meeste voor de consumptie gefokte dieren halen de kerst niet. net asl een heel stel dat in de volksmond (let op de dubbelzinnigheid) wild genoemd wordt. Als Kees ook droge worst levert meot je voor mij even eentje in de wiemel hangen.

  • 18 December 2009 - 11:09

    Evelyn:

    Ha eindelijk wat foto's bij het verslag. Leuk! Doe je wel voorzichtig met dat zagen en springen en koken? je komt straks helemaal beurs thuis. Fijn dat je het zo na je zin hebt! Prachtige verhalen! Geniet maar lekker, Hele fijne kerstdagen daar in het verre Frankrijk. Tot lezens. Groet Evelyn

  • 21 December 2009 - 07:54

    Margreet:

    Ja, zo gaat dat nog in Frankrijk. Het heeft zijn voor- en nadelen. Beestje heeft het wel fijn gehad, maar toch... Fijne feestdagen, lieve Marjolein! Misschien helpt die beerenburg je wel van je hoofd/neus/holte kwaal af.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 24224

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 07 Augustus 2012

Backpacken door Zuidoost-Azië

27 Augustus 2009 - 01 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: