Dertiende dienst, sleeën & sneeuw, sneeuw, sneeuw - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu Dertiende dienst, sleeën & sneeuw, sneeuw, sneeuw - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu

Dertiende dienst, sleeën & sneeuw, sneeuw, sneeuw

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

24 December 2009 | Frankrijk, Argentat

Gelukkig had ik in mijn vrije tijd een warme skibroek gekocht, want toen we aankwamen op de Time Out bleek het een paar graden kouder te zijn dan in Argentat.
Er waren twee nieuwe jongeren op de Time Out. In de middag gingen we naar de directeur, om daar te klussen. Na een middag uiterst professioneel de heg gekortwiekt te hebben, had zijn vrouw heerlijke appelcrumble gemaakt. Zo lekker, dat iedereen erin bleef dooreten & bij het avondeten niet echt meer trek had.
Vrijdag bleek dat het gesneeuwd had & niet zo'n klein beetje ook. Als een kind zo blij werd ik al hysterisch, lekker sneeuwballen gooien. Maar dat kon niet, de structuur van de dag moest gewoon doorgaan. Helaas. 's Middags zou Irene boodschappen moeten doen. Aangezien er wel erg veel sneeuw lag, had de groepsleider besloten het eerste stukje te gaan rijden, en dan kijken hoe het beneden was. Iedereen in de bus & met 10 kilometer per uur de bergen door tuffen. Onderweg kwamen we een vrouw tegen die de bult op wilde, maar dat lukte niet. De groepsleider in de auto, weer netjes naar achter gereden & de arme vrouw was gered. Als dank kregen we een doos koekjes. Ondertussen stond onze bus op de bult & de bus begon te glijden. Toen besloten om dan maar met z'n allen boodschappen te gaan doen. Op de terugweg toch voor de zekerheid maar even 8 rugzakken gehaald op kantoor, je weet maar nooit. Nou, ik wist het wel, we kwamen die bult niet meer op. Dus; alle boodschappen verdelen over de tassen, bus netjes in de berm parkeren & lopen maar.
Zaterdag was er een overdracht. 's Middags was het de bedoeling om te gaan sporten, maar omdat er zoveel sneeuw lag & de bus ergens anders stond, werd dit iets aangepast. Joggend op bergschoenen (heerlijk) naar de bus. Hier erachter komen dat de bus de bult nog niet opkan. Dus we konden weer terug wandelen naar de Time Out. Ik bleek niet de enige te zijn met een obsessie voor sneeuw, de eerste sneeuwballen vlogen al vrij snel & voor ik het wist lag ik in de sneeuw. Daarna heb ik nog wat andere jongeren sneeuw laten proeven & moest ik er zelf ook nog een paar keer aan geloven. Eenmaal terug op de Time Out gingen Irene & ik met twee jongeren weer het bos in met zaag & tang om een kerstboom & andere kerstzooi te zoeken. Na alles naar de Time Out gesleept te hebben, kon ik dan ook eindelijk sleeën in de schapenwei.Later hebben we de hele Time Out versierd, lampjes opgehangen, het is een mooie kermis geworden.
Zondag hadden we nog steeds geen bus. We gingen niet naar de Cantal, maar in de buurt van de Time Out wandelen. Iedereen een slee mee & gaan. Na een paar minuten wandelen wilde ik wel sleeën. Het ging goed, tot er ineens geen grond meer onder de slee was. & dat is niet echt fijn voor je kont kan ik je vertellen. De groepsleider moest ook nog even een tactiek op mij demonstreren, waardoor ik lekker sneeuw kon happen.
Later heb ik mijzelf nog van een berg af geworpen, met de nodige pijntjes achteraf. Terug op de Time Out had iedereen er nog niet genoeg van, dus weer de schapenwei in met de slee.

Maandag gingen we uit dienst, maar de bus stond nog steeds beneden aan de bult. Dus we moesten eerst een heel stuk lopen. Ik voelde het sleeën toch nog overal, dus er zat niet echt een tempo in. Uiteindelijk de bus gevonden & rustig naar Argentat gereden.
Dinsdag weinig gedaan, aan het eind van de middag nog even met de jongens naar de garage geweest, de versnellingsbak van onze prachtige citroen doet het niet echt meer. Daar ging de baas voor ons bellen & ergens voor Aurillac was er wel een tweedehands versnellingsbak te koop.
Woensdag eerst de kerstboodschappen gedaan voor de Time Out, wat een chaos in de winkel. Daarna met de jongens naar Aurillac gereden om die versnellingbak op te halen & weer naar de garage te gaan. De trainer stond aan het einde van de middag nog voor de deur, of ik alsjeblieft zondag mee kon voetballen. Geef hem eens ongelijk, hij heeft echt een toptalent in huis gehaald. Helaas, ik ben dan nog in dienst.'s Avonds lekker een film gekeken met rode wijn (ja, ik burger al aardig in).
Donderdag heb ik Karst nog geholpen met de boodschappen, de kerststress is nu echt uitgebroken in de winkels. De rest van de dag een beetje rondgehangen.

Hier hebben we trouwens geen witte kerst, maar een natte kerst. De sneeuw is weg, het regent alleen nog maar. Heerlijk. Te gek. Nou is kerst toch al niet mijn favoriete tijd van het jaar, maar regen maakt het allemaal nog wat minder.
Ik weet trouwens al een mooi verjaardagscadeau; doe mij maar een slee. Niets leuker dan je als een kamikazepiloot van een berg af te laten storten.

  • 25 December 2009 - 10:11

    Tgv:

    Lieve Marz, ook hier is eerste kerstdag aangebroken, hier ligt nog steeds sneeuw, maar het is dooi, zal dus niet lang meer duren. De wegen zijn goed begaanbaar, straks met oma naar papa en mama. We zullen aan je denken. Maak er een paar mooie dagen van.
    een hele dikke knuffel!!!
    T.G.V.

  • 25 December 2009 - 11:47

    Père Jannes:

    Hé Marjolein,

    Ze zoeken nog iemand voor de Holland Bob bij de Olympische winterspelen. Lijkt me iets voor jou. Wanneer we naar je toekomen moeten er toch maar winterbanden onder de auto zo te horen.
    Toedels.

  • 31 December 2009 - 13:00

    The Uufster:

    Ik heb toch echt liever regen dan sneeuw geloof ik! Hier sneeuwde het gisteren al weer, wat een grap. Hossen door de sneeuw als een dolle, maar ik was natuurlijk weer op de fiets en kreeg alle sneeuw in m'n mond booh. Het klinkt allemaal te gek trouwens :D Ik ben echt een beetje jaloers! Niet dat ik geen leuke stageplaats heb (in tegendeel zelfs), maar die van jouw klinkt ook echt HEMELS!

    Binnenkort ga ik je even stalken met mijn brief, die kan dan wel in je plastic wall of fame haha. Ik maak hem wel mooi met stiften, want dat is mijn specialiteit!

    Nou lekkertje, ik sms je vannacht, heel misschien bel ik je wel even als ik er door kom :D Wel opnemen dan he!

    Lebbers en ik hou van je!

  • 07 Januari 2010 - 15:07

    Evelyn:

    Hallo Marjolein. Allereerst de beste wensen voor 2010! Gezellig die verhalen van jou. Hier in Bork nog alles goed. Wel erg wit en glibberig. Bulten sneeuw! Ik zag laatst al iemand langlaufen op het zand/sneeuwpad van de Sliemkampen. Dus hier moet je zijn voor de sneeuw! Veel plezier daar. Groet van Evelyn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 24225

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 07 Augustus 2012

Backpacken door Zuidoost-Azië

27 Augustus 2009 - 01 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: