Veertiende dienst, oud&nieuw & vijftiende dienst - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu Veertiende dienst, oud&nieuw & vijftiende dienst - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu

Veertiende dienst, oud&nieuw & vijftiende dienst

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

09 Januari 2010 | Frankrijk, Argentat

Eerste kerstdag begon mijn veertiende dienst. Na ons op stage vol te hebben gehangen met kerstballen & slingers, kon de dag beginnen. Het werd een heerlijk relaxed dagje, met een wandeling, lekker eten & gourmetten in de avond.
Tweede kerstdag (eigenlijk is die hier niet, Fransen doen maar aan een kerstdag) begon vroeg met een overdracht. We gingen lekker naar de Cantal. De bedoeling was om sneeuwschoenen te huren, maar hier ligt te weinig sneeuw. Dus een 'gewone' bergwandeling gemaakt. Erg mooi weer. Een soort hut gevonden, het is de bedoeling dat we hier binnenkort een weekend gaan slapen. Dus alle proviand mee, en je maar zien te redden. Ik kijk er nu echt al naar uit!
Derde kerstdag gingen we sporten, rondje berg met tijd. Ik was bezig om eem toptijd neer te zetten, helaas moest ik wachten op een jongere die last van zijn rug had. Dus mijn tijd staat nog niet, helaas.
Maandag gingen we klussen buiten de deur. 's Ochtends bij vrienden van de directeur. Ik stond, samen met een jongere en de groepsleider bij het vuur. Klinkt makkelijk, maar probeer maar eens met natte takken een vuur aan te houden. Uiteindelijk met hulp van een beetje benzine is het dan toch gelukt. Heerlijk gegeten tussen de middag, hierna gingen we door naar het huis van de directeur. Hier hebben we de schapenwei aangeharkt, die ligt er weer netjes bij. Natuurlijk was er weer een toetje, brownie deze keer. Jullie raden het waarschijnlijk al, het avondeten was niet echt meer in trek.

Daarna was het tijd voor Toulouse. Na een dagje niksen gingen we woensdag vol goede moed op naar Toulouse. Die moed zonk al snel in onze schoenen, want de auto stopte ermee. Twee jongens die met de trein moesten gingen maar liften, en de rest wachten op hulp. Uiteindelijk is de auto gemaakt & konden we weer verder. 's Avonds nog even de stad ingeweest, was niet heel speciaal. Ik mis de vera & shadrak inmiddels wel.
Donderdag gingen we na het ontbijt de stad in. De Erasmusbeurs wordt nuttig gebruikt, ik heb weer leuke nieuwe kleren. Terug in het hotel nog even geslapen, & daarna ons klaarmaken voor 2010! Eerst zijn we wezen eten bij een pizzaria, hierna begon de zoektocht naar een leuk iets. Dit was niet echt te vinden. Uiteindelijk in een kleine kroeg belandt, gelukkig werd het drukker rond 12 uur. In Frankrijk doen ze niet echt aan aftellen, dus op de gok iedereen maar een goed nieuwjaar gewenst. Na de nodige biertjes had ik het wel toe aan mijn bedje, dus weer terug naar het hotel.
Vrijdag weer terug in de auto, half slapen, half navigeren. Blij dat ik weer thuis was, kon ik wat slaap inhalen.

Zaterdag was het alweer tijd om in dienst te gaan. Gelukkig werd er absoluut geen rekening gehouden met ons slaaptekort, 's middags gingen we een rondje berg op z'n militairs doen. Dus in de boom hangen en wegrennen & in de modder liggen. Daarna gingen we rugbyen. Ik weet inmiddels hoe ik moet tacklen, dus ik daag jullie uit voor een potje rugby in het noorderplantsoen als ik terugben haha.
Zondag gingen we naar de grotten, twee uur rijden verderop. Dit was leuk om een keer te doen, eens iets anders.
Maandag gingen we naar de boer. Daar lekker de hele dag een kas schoongemaakt, alle oude planten eruit enzovoort.
Dinsdag was het D-Day voor Kees & het lammetje. Twee jongeren konden er niet bij zijn, die bleven binnem, dus daar bleef ik bij. De laatste kreten van Kees gehoord & toen was het stil. Er kwamen nog twee jongeren naar binnen, die konden het niet meer aanzien, dus binnen ben ik gewoon de dag begonnen als altijd. Later zag ik in het washok het lammetje en Kees zonder hoofd & opengesneden hangen. Ik voelde de laatste weken dat Kees & ik echt een band kregen, zonde dat aan deze relatie vroegtijdig een einde is gekomen......

Daarna uit dienst. De afgelopen vier dagen buiten hardlopen, slapen en verjaardag van Ruurd vieren om, echt niks gedaan. De verveling slaat toe, net zoals de griep volgens mij (ja alweer). Gelukkig komen mijn ouders & broertje binnenkort, daar kijk ik erg naar uit. Lekker een weekje vakantie.

  • 09 Januari 2010 - 23:54

    Vera:

    je wil niet weten hoe de vera en shadrak jou missen :(

    gek dat O&N niet echt zo is als hier in nederland, je wilt toch weten wanneer het twaalf uur is?!? beetje vreemd!

    Nou beterschap en zet m op!

    kus!

  • 11 Januari 2010 - 10:43

    Marnix:

    He Marjolein..

    Goed om te horen dat je allemaal nog trekt. Wel vervelend dat je ziek bent.. en dat de verveling soms een beetje toeslaat. Hoop dat je plezier en gezondheid weer kan vinden.

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 24221

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 07 Augustus 2012

Backpacken door Zuidoost-Azië

27 Augustus 2009 - 01 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: