Zestiende dienst, voetbal & Theo - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu Zestiende dienst, voetbal & Theo - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu

Zestiende dienst, voetbal & Theo

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

17 Januari 2010 | Frankrijk, Argentat

Zondag was een educatieve ochtend. Karst ging ons namelijk uitleggen hoe wij de sneeuwkettingen om de banden van de bus moesten leggen. Handig, anders kwamen we namelijk niet aan op de Time Out. Na zover mogelijk doorgereden te hebben zonder de kettingen, moesten we er toch echt aan geloven. Natuurlijk werkt het omleggen van de kettingen niet met handschoenen, waardoor ik na een tijdje geen gevoel meer in mijn handen had. Uiteindelijk lagen ze erom & trots als we op onszelf waren, op weg naar de Time Out. Tot ik iets vreemds hoorde. De rechterketting lag eraf. Nog een keer eromgelegd, weer eraf. Dit gebeurde hierna nog een keer. Gelukkig hadden we de heuvels waar we op moesten rijden al gehad, dus we konden in een rustig tempo doorkachelen naar de Time Out. Daar aangekomen (anderhalf uur na vertrek) zorgden de jongeren voor een verzorgd ontbijt, heerlijk. 's Middags nog een wandeling gemaakt, lekker door de sneeuw banjeren.
Maandag gingen we naar Nilas, de boer. Ik had de eervolle taak om potjes op kleur te sorteren & daarna ze te tellen. Na samen met een jongere een goed systeem te hebben bedacht, was de ochtend alweer om. Heerlijke lunch gehad, met een sorbet toe uiteraard. 's Middags met een paar jongeren (bevroren) plantjes uit potjes gehaald. Samen met een jongere hebben wij er 1630 plantjes gedaan. Best netjes in een uurtje.
Dinsdag bleek dat er een haan was vermoord door een andere haan. De dode haan ging ik in de ochtend opruimen, hij was al helemaal bevroren. Ergens in het bos half begraven. Er blijven steeds minder dieren over. In de middag bleef ik achter op de Time Out. Aan het eind van de middag zou er een nieuwe jongere komen, zo kon ik alles al een beetje voorbereiden. 's Avonds met de vertrekkende jongere al zijn kleding en spullen ingepakt.
De volgende ochtend ging de wekker om 10 voor 6. De vertrekkende jongere gewekt & alles klaargemaakt voor de reis. 's Middags tijdens het klussen was het hok van wijlen Keesie aan de beurt. Samen met een jongere in de drek gestaan, stront en modder weggeschept zodat de deur weer open kon, deur gerepareerd, hok helemaal uitgemest, hek gemaakt. Lekkere werkmiddag dus.

Donderdag weinig gedaan.
Vrijdag gingen we even naar Tulle. Irene & ik hadden het geweldige idee om een hamster te kopen. Na een paar winkels hadden we alles, maar nog geen hamster. Gelukkig was een manager zo aardig om de weg te wijzen door voor ons aan te rijden naar de dierenwinkel. Daar vond ik 'm dan, Theo, mijn nieuwe liefde. Hij vrat zich in de winkel al uit zijn vervoersdoosje, dus gelijk in de auto heb ik hem maar in zijn kooi gezet. 's Avonds moest ik Theo alweer even verlaten, want er was voetbaltraining. Gelukkig waren we wel met z'n zevenen. Lekkere opkomst. Een van de speelsters had haar hond ook meegenomen, die de mannen interessanter vond dan ons. Dus die liep de hele tijd bij de training van de mannen. 's Avonds nog even naar Tivoli geweest.
Zaterdag niet veel bijzonders, veel uitzendinggemist.
Vandaag ook weer weinig bijzonders, straks nog even met school bezig. Moet ook gebeuren helaas.....

Oh, er komt trouwens weer een nieuw varken, in het voorjaar!

  • 18 Januari 2010 - 08:59

    Margreet:

    Om de één of andere reden heb ik nu al te doen met Theo ;-).
    Wees lief voor hem!
    Nee, Marjolein, hamster houden niet van sneeuw.

    Wat ben je trouwens handig aan het worden, zeg. Sneeuwkettingen omleggen, stoer!

    Liefs,
    Margreet

  • 21 Januari 2010 - 15:51

    Marrit:

    Alvast: free het nieuwe varkentje!!! :( Wat een bloedbad daar steeds! :)

    Zet 'm op daar!

    Liefs!

  • 22 Januari 2010 - 12:52

    Uuf:

    Een nieuw varken! NICE! Met onze Kees gaat het goed, we hebben hem opgehangen in de keuken. Hij krijgt ook geen eten. Dat klinkt cru, maar dat is het niet huhu. Wat gaaf dat je een hamster hebt :D Neem je hem ook weer mee terug naar NL, of loopt het net zo af als met jullie Kees? :(

    Ik zal zo even postzegels kopen, en dan komt er post aan chick!

    Lebbers en succes! Mis je!

  • 26 Januari 2010 - 21:11

    Jannes:

    Nu we hebben afgesproken dat we op 6 maart bij je komen,wordt ik steeds nieuwsgieriger naar je omgeving en het rijgedrag van de medeweggebruiker. Voor dat we naar Frankrijk vertrekken zal ik eerst met een flink aantal partijgenoten langs de deuren gaan om de PvdA voldoende zetels in de raad te bezorgen om Midden-Drenthe de meest sociale gemeente van het Noorden te laten blijven. Als mensen nu eens door krijgen dat Wouter de Nederlandse economie overeind heeft gehouden, zal ons dat stemmen extra opleveren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 24220

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 07 Augustus 2012

Backpacken door Zuidoost-Azië

27 Augustus 2009 - 01 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: