Zeventiende dienst, zuster & geen sneeuw - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu Zeventiende dienst, zuster & geen sneeuw - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu

Zeventiende dienst, zuster & geen sneeuw

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

25 Januari 2010 | Frankrijk, Argentat

Maandag begon de dag eenzaam, deze dienst zou ik namelijk alleen gaan draaien, Irene was een dienst vrij. In mijn remi met de bus naar de Time Out gereden. Hier in de ochtend alles snel snel, want we moesten naar de geitenboer! Samen met een jongere de hele dag groente verzameld. Kleine sla uit de grond gesneden, mega radijs uit de grond getrokken, en nog veel meer.
Dinsdag was er weer een overdracht. 's Middags moest ik met een jongere naar Tulle, deze had 3 week geleden zijn sleutelbeen gebroken & moest nu voor een controlefoto heen. Met de bus door een stad, niks voor mij. Het viel allemaal mee, ik begin zelfs plezier te krijgen om in de bus rond te tuffen. In het ziekenhuis mijn beste Frans geoefend, het is allemaal goed gekomen.
Woensdag mocht ik met een andere jongere naar de tandarts. Zuster Marjolein was in actie deze dienst. 's Middags samen met twee jongeren hout gehaald uit het bos, toch wel handig, zo'n privebos.
Donderdag heb ik 's middags lekker in de moestuin gewerkt, zonnetje erbij. Heerlijk.
Vrijdag was het gelijk weer tijd voor school, ik had namelijk supervisie. In de middag vond ik dat k mijn rijkunsten nog moest verbeteren, daarom met de citroen naar Tulle gereden. Onderweg bijna een ongeluk gehad, omdat een of andere idioot het handig vond om 3 auto's in te halen, terwijl wij hem tegemoet reden. 's Avonds is het hier toch nog wel koud, dat merkte ik goed toen ik op het voetbalveld stond.
Zaterdag moest ik eigenlijk met school bezig, niet echt gedaan.
Zondag kwam Ingrid uit dienst. Omdat een stagiaire van Time Out 1 nu op looptocht is, is Ingrid nu 6 weken met ons vrij. lekker de hele dag gehangen, en eindelijk het verslag maar eens afgemaakt.
Ingrid brengt het sportieve in mij naar boven, want vanochtend gingen we zwemmen! Tussen de bejaarden, dat wel. Daarna nog even naar Brive. Onderweg stond er een lifter & Ingrid wilde deze graag meenemen, omdat ze nog nooit een lifter had meegenomen. De lifter keurig afgezet & de sportwinkel in Brive leeggekocht.

Ik kijk nu alweer uit naar mijn vrije dagen, want dan ga ik eindelijk snowboarden! Lekker weer de sneeuw in. Hier ligt namelijk niks meer, dus we moeten richting de bergen voor een sneeuwballengevecht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 24220

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 07 Augustus 2012

Backpacken door Zuidoost-Azië

27 Augustus 2009 - 01 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: