Achttiende dienst, snowboarden & spierpijn - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu Achttiende dienst, snowboarden & spierpijn - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu

Achttiende dienst, snowboarden & spierpijn

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

02 Februari 2010 | Frankrijk, Argentat

Fris & fruitig als altijd stond ik rond half 6 op dinsdag, want er was weer een overdracht. 's Middags gingen we sporten, 5 kilometer hardlopen op een redelijk vlak stuk. Daarna weer snel terug naar de Time Out, er zouden twee nieuwe jongeren aankomen. Eenmaal terug waren we nog niet moe, dus we gingen nog een rondje berg fietsen. Ik had het geluk dat mijn band lek ging onderweg, dus het laatste stuk hardlopend gedaan. Terug bij de Time Out bleek dat de jongeren al waren aangekomen, dus ik kon gelijk door. Een nieuwe jongere alles laten zien & de afspraken uitgelegd. Daarna lekker eten aan een extra lange tafel.
Woensdag vroeg in de ochtend gingen twee jongeren terug naar Nederland. De begeleider was zo aardig om dit alleen af te handelen, dus de wekker ging pas om 7 uur. 's Middags ging ik samen met twee jongeren een moestuin omspitten & de mest onderwerken (ja het bestaat echt). In de avond besloot Irene dat het tijd was voor wat spanning op de Time Out, dus ze gleed maar uit op de badkamervloer. Zuster Marzjolain kwam weer in actie, compleet met gaasjes en tape.
Donderdagmiddag was het de bedoeling om te gaan klussen bij de oude baas, alleen liet het weer het niet toe. Het was weer gaan sneeuwen. Daarom maar een lekkere wandeling gemaakt, met een tussenstop bij het huis van de begeleider. Bij aankomst op de Time Out wilden twee jongeren nog een rondje berg hardlopen. Sportief als ik ben, ging ik natuurlijk mee. Dit keer was het een rondje berg met oefeningen tussendoor; opdrukken, kniebuigen, ga zo maar door.
Vrijdag was er weer een overdracht. Weer lekker vroeg uit bed. Vrijdagmiddag gingen we met z'n allen boodschappen doen. Terug op de Time Out ging ik samen met een jongere hout kloven.

Zaterdag ben ik goed begonnen met een wandeling. Samen met Ingrid & Irene dwars door de bossen van Argentat en omstreken.
Zondag was een relaxed dagje, weinig gedaan.
Maandag was het eindelijk zover; ik ging snowboarden! 's Ochtends lekker op tijd weggegaan, zodat we de hele dag hadden. Bij le Lioran aangekomen, snowboard gehuurd & de piste op. Eenmaal in de skilift vertelde Ingrid dat het uitstappen nogal lastig was, met een board aan een voet. De eerste keer ging wonderbaarlijk goed, de keren daarna helaas niet. Na de eerste keer veel vallen & dan toch maar weer opstaan, ging het steeds iets beter. Na een tijdje zelfs een stukje van de blauwe piste gepakt. Na de komende dienst gaan we weer, het is echt zo tof! Zeker voor herhaling vatbaar.
Dinsdag was het de dag van de spierpijn. Ik heb spieren op plekken waarvan ik niet eens wist dat daar spieren zaten. 's Ochtends ging ik nog heel sportief een stukje hardlopen, dit wilde niet echt. Het was meer een soort bejaardengym. De rest van de dag als een manke door het huis gehobbeld.

Ondanks alle spierpijn, kan ik niet wachten tot ik weer kan snowboarden. Het enige wat nog mist is een knappe snowboardleraar.....

  • 04 Februari 2010 - 19:39

    Marrit:

    JEEEEMIG, ik moet daar ook maar heen, het lijkt wel fatcamp! Al dat gesport!! Vliegen de kilo's er af??

    Veel plezier maar weer!!!

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 24216

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 07 Augustus 2012

Backpacken door Zuidoost-Azië

27 Augustus 2009 - 01 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: