Negentiende dienst, afbeulcardio & 3D bril - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu Negentiende dienst, afbeulcardio & 3D bril - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu

Negentiende dienst, afbeulcardio & 3D bril

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

10 Februari 2010 | Frankrijk, Argentat

Woensdag mocht ik mij weer lekker op tijd melden op de Time Out. In de middag heb ik samen met een jongere de bus schoongemaakt, maar dan ook echt helemaal. Met wat gepeuter kwamen er zelfs beschimmelde maltesers tevoorschijn van zo'n jaar oud. Heerlijk. Daarna wachtte mij nog een mooi klusje; de put ontstoppen. Dus met je blote arm drek uit een koude put halen. Lekker, vooral als je na een half uur prutten erachter komt dat het nauwelijks effect heeft gehad.
Donderdag gingen we bij de oude baas klussen. Het was wederom de boel kortwieken. Ondertussen moest ik ook een vuur aanmaken & aanhouden. Het eerste lukte mij al voor geen meter. Er zit niet echt een pyromaan in me.
Vrijdag was er een overdracht & ik vond dat die wel eens spectaculair mocht beginnen. Daarom donderde ik, vroeg in de ochtend, vanaf boven de trap af. Resultaat; een paar enorme blauwe plekken & een traptree afgebroken. Oh & de jongeren waren er ook wakker van geworden. 's Middags met een jongere boodschappen gedaan.
Zaterdag was het tijd voor sport! Voordat we weggingen hing ik half in de bus, toen een jongere dacht, ik gooi de deur alvast dicht. Daar zat mijn hand dus nog tussen. Ik begin langzamerhand op een smurf te lijken, want een deel van mijn vingers werden ook wat blauw. Met sporten in de regen een coopertest gelopen, 2480 meter in 12 minuten door de stromende regen. Best knap toch. Daarna nog een potje gevoetbald, al leek het aan het einde meer op modderworstelen.

Zondag hebben we de ochtend nog even meegedraaid, dit was vervoertechnisch beter. We kregen ook bezoek mee, Arie, de boxer van de groepsleider bleef die dag bij ons. Behalve een beetje gevoetbald met de hond weinig gedaan.

Maandag gingen we weer snowboarden! Aan het begin van de dag was ik niet zo enthousiast, vanwege mijn halfblauwe lichaam, maar later op de dag kreeg ik de smaak weer te pakken. Aan het einde nog een blauwe piste gepakt, met een enorm mooi uitzicht!

Dinsdag moest ik maar weer eens aan school werken, supervisie dit keer. 's Avonds zouden wij weer gaan sporten, een cardio training bij het plaatselijke sportschooltje in de buurt. Anderhalf uur lang zijn we door Jackie afgebeuld, maar het was wel lekker. Na 6 weken moeten we volgens haar duidelijk de resultaten zien. We zullen zien.....

Woensdag lekker uitgeslapen. Sportief als we zijn, wilden we gaan zwemmen, bleek het zwembad gesloten te zijn. Daarna kwam Ingrid op het idee om naar een dumpstore te rijden, bleek ook dicht. Dan maar weer langs de Mc Donalds, hoe slecht ook. Daarna gingen we naar de film, Avatar in 3D. We kregen een groot uitgevallen Buddy Holly bril. De film was in het Frans, gelukkig hadden Irene & Ingrid 'm al gezien, dus die konden af en toe wat uitleggen.

Morgen weer in dienst, & na de dienst weer snowboarden!

Hier is het weer trouwens wel lekker, in Nederland blijft het maar sneeuwen hoorde ik. Wij zitten in ons shirtje op de piste van de zon te genieten, wat een zwaar leven heb ik toch.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 24221

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 07 Augustus 2012

Backpacken door Zuidoost-Azië

27 Augustus 2009 - 01 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: