Twintigste dienst, boomstammen sjouwen & Kuifje! - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu Twintigste dienst, boomstammen sjouwen & Kuifje! - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu

Twintigste dienst, boomstammen sjouwen & Kuifje!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

18 Februari 2010 | Frankrijk, Argentat

Donderdag was het weer eens in de kou naar de Time Out rijden. Heerlijk. 's Middags gingen we een stuk wandelen, om te bekijken waar we de volgende keer voor ADN kunnen klussen. Er is genoeg werk te doen in ieder geval!
Vrijdag was er weer een overdracht. Een van de twee schapen deed al een paar dagen vreemd, ze was niet bij het andere schaap & de ram, maar zonderde zich wat af. Tijdens school bleek waarom; ze was zwanger! Er is een zwart lammetje geboren, met een witte kuif & 3 witte puntjes tussen zijn ogen. Een jongere kwam met het idee om hem Kuifje te noemen. 's Middags hebben we Calimero de ram, naar het huis van de baas gebracht. Calimero moet laten zien wat hij waard is; de baas wil namelijk ook lammetjes.
Zaterdag gingen we sporten. De groepsleider deed niet mee, hij was ziek. Zijn taak was instructies roepen vanaf de kant. Na een pittige warming up was het tijd voor de test; boomstamtillen. Irene & ik zaten met twee jongeren in een team. Het kwam erop neer dat Irene & ik met z'n tweeen die boomstam hebben getild. Niet alleen getild, maar ook van de ene naar de andere schouder overgeven, zijwaarts lopen, kniebuigen & hardlopen met een boomstam. Ik heb de groepsleider, ziek of niet, een aantal keer vervloekt. Daarna nog een potje basketbal, waarbij ik mijn armen amper omhoog kreeg.
Zondag was het een rustig dagje. Ik kwam kreupel uit bed, want oma had ongeveer overal last van. Heupen, ribben, schouders, noem het maar op.'s Middags hebben we een wandeling gemaakt bij de watervallen, Irene & ik bleken weer de bikkels te zijn, samen met een jongere. We zijn de rivier overgestoken op blote voeten, terwijl de rest een brug nam. Later nog tegen een wandje omhoog geklommen. Wat een bejaardenwandeling zou worden, werd voor sommigen nog intensief.

Maandag weer heerlijk uit dienst, met een vastgevroren handrem. Samen met Ingrid groot ingeslagen bij de supermarkt, in het kader van de bezuinigingen.

Dinsdag was Ingrid jarig, lekker taart gegeten. 's Middags nog even naar Tulle geweest, weer een deel van de Erasmusbeurs er doorheen gejaagd. 's Avonds was het weer tijd voor anderhalf uur trainen bij Jackie. Ik viel zowat achterover toen ik 'even' een stang van 6 kilo moest heffen. Wat een bikkel ook.

Woensdag was het plan om te gaan snowboarden, de weersvoorspelling was alleen erg slecht. De hele dag wat achter de laptop gezeten.

Donderdag was het dan de dag om te gaan snowboarden, alleen werd ik ziek wakker. Dus weer lekker in mijn bedje gaan liggen, & de rest van de dag wat door huis heen gedwaald.

Theo heeft een andere naam; Terror Theo. Hij is niet echt vriendelijk naar andere mensen. Dus mam, wees voorbereid. (Krijg je al een flashback van het konijn?)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 24220

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 07 Augustus 2012

Backpacken door Zuidoost-Azië

27 Augustus 2009 - 01 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: