Eenentwinstigste dienst, modder & sneeuwstorm - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu Eenentwinstigste dienst, modder & sneeuwstorm - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu

Eenentwinstigste dienst, modder & sneeuwstorm

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

26 Februari 2010 | Frankrijk, Argentat

Vrijdag reden we te vroeg mee met de directeur, overdracht. 's Middags ging ik samen met een jongere boodschappen doen. We hebben er de tijd wel voor genomen, we gingen om twee uur weg & kwamen rond kwart voor zes weer terug.
Zaterdag was het 's middags tijd voor sport. Er verdween veel vee de laatste tijd in de buurt & het was aan ons, geboren onderzoekers, om dit vee op te sporen. Maar de dieven mochten ons niet zien, wat betekende dat we regelmatig tijgerend door de modder moesten of al rennend door de plassen heen. Heerlijk. Wat nog fijner was, was de warme douche bij thuiskomst.
Zondag was het heerlijk een uurtje later opstaan. 's Middags gingen we wandelen. Tijdens de wandeling was het de bedoeling dat je OVER de stenen de rivier DROOG overkwam. Jullie raden het al, na 10 minuten lag ik IN de rivier. Een flinke wandeling gemaakt, daarna moe maar voldaan terug naar de Time Out.
Maandag was er een jongere jarig, lekker taart bij de kofie. Daarna gingen we naar de boer. Nou ja, ik moest door naar het kantoor, ik had mijn tussenevaluatie gesprek. Mijn slb-er, Jelco, was uit Nederland gekomen. Stage afgerond met een voldoende, dus ik kon relaxed terug naar de boer. Daar aangekomen kon ik gelijk aanschuiven, ze waren net aan het eten. Na de mega sorbet moest ik dan toch ook echt aan het werk. Ik heb, samen met twee jongeren & Irene, de plek waar de planten staan, van blad ontdaan. Later begon het te regenen, maar wij bikkels bleven doorwerken.

Dinsdag eerst nog een overdracht & toen uit dienst. Ik had nog net tijd om een douche te nemen, daarna was het tijd voor de andere beoordeling; supervisie. Gelukkig heb ik dit ook afgesloten met een voldoende. Verder niet veel gedaan.

Woensdag moest ik de wekker zetten, de prachtige donkergroene citroen moest naar de garage. Na een uurtje wachten was het klaar. 's Middags nog een proefritje gemaakt, toen leek het allemaal goed....

Donderdag snowboarden! Lekker vroeg eruit & op weg naar le Lioran. Daar bij een andere zaak een board gehuurd bij een Belgisch meisje, die mij maar gelijk 20 procent korting gaf. Hoppa. Daarna gingen Ingrid & ik gelijk met de lift naar boven. Het werd spannend toen we ineens midden in de mist zaten, we zagen niks meer. Daarna was het ineens helder. Omdat we naar de blauwe piste wilden, moesten we nog een lift nemen. Boven aangekomen bleek het nogal te waaien. Heerlijk, een sneeuwstorm half in je gezicht. Met pijn en moeite de piste afgekomen. Daarna maar wat minder hoge pistes gepakt. Het snowboarden gaat steeds beter, ik ben zelf een keer de blauwe piste afgekomen zonder op mijn plaat te gaan! Op de terugweg bleek dat de versnellingsbak toch niet zo goed was als we dachten. Na een uitgebalanceerde maaltijd te hebben gehad bij de Mc Donalds, gingen we weer op weg. Tot de auto niet meer in de eerste versnelling wilde. Dat betekende; uit de auto & duwen maar. Gelukkig hoefden we nog maar 50 kilometer... Daarna, bij elke keer dat Ingrid wilde schakelen, heb ik eerst een kruisje geslagen. Gelukkig zijn we veilig aangekomen in Argentat.

Vrijdag lekker uitgeslapen. In de middag even langs de dokter geweest, aangezien ik al een week oorpijn & last van mijn holtes had. & ja hoor dames & heren, de eerste voorhoofdsholte & bijholte ontsteking van 2010 is een feit. Een batterij aan medicijnen meegekregen, ik kan er weer even tegenaan.

Volgende week zijn mijn lieftallige ouders & broertje hier al. Zaterdag komen ze als het goed is aan. Terror Theo mag ook mee in het huisje, bij St Julien aux Bois. Ik kijk er erg naar uit, om ze alles hier te laten zien!

  • 04 Maart 2010 - 14:10

    Corina:

    Hallo marjolein, hier een kort berichtje uit Beilen.Wij wensen je heel veel plezier aankomende week samen met Robert-Jan en je ouders.Geniet lekker van elkaar en maak er wat van.Gaat zeker lukken, ben ik niet bang voor.Veel liefs uit Holland. Jan,Corina en de kids.

  • 05 Maart 2010 - 17:49

    Henny :

    Hoi Marjolein,
    morgen is het dus zover, leuk!
    We wensen je heel veel plezier met je ouders en Robert Jan. je moeder heeft goed aan haar conditie gewerkt, ze kan wel een colletje pakken. Doe ze de hartelijke groeten en heel veel plezier met elkaar! groeten van Ron, Henny, Eva en Didi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 24219

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 07 Augustus 2012

Backpacken door Zuidoost-Azië

27 Augustus 2009 - 01 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: