Tweeëntwintigste dienst, bezoek & vakantie! - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu Tweeëntwintigste dienst, bezoek & vakantie! - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu

Tweeëntwintigste dienst, bezoek & vakantie!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

14 Maart 2010 | Frankrijk, Argentat

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste verhaal heb geplaatst, dit had een leuke reden; mijn ouders & broertje waren hier!

Ik zal eerst wat vertellen over mijn laatste dienst, twee weken geleden.
Zaterdag moesten we in dienst, 's middags gingen we lekker sporten, een intervaltraining, heerlijk! Daarna gingen we krachtoefeningen doen, waarbij ik iedereen heb verslagen met het onderdeel over een stokje springen. Het klinkt vaag, maar ik kan het wel haha.
Zondag moesten we onze allerliefste ram Calimero ophalen, dus hebben we een wandeling gepland in de buurt van het huis van de directeur. Zo'n 15 kilometer gewandeld & de schade gezien van de storm. Het waren vooral omgewaaide bomen die over de weg lagen.Ook is de schapenwei weer drukker, er zijn namelijk twee lammetjes geboren!
Maandag gingen we werken bij de boer. Het werk bestond weer uit een kas leegtrekken. Daarna moest ik met een jongere het meisjesklusje doen; sla snijden. Hierna nog even mijn technisch inzicht gebruikt bij het repareren van een kas; deze was tijdens de storm vernield.
Dinsdag gingen we skiën! 's Ochtends snel de taken gedaan & op naar le Lioran. Gelukkig was er een leraar van ADN mee, want wat een gemartel is dat. Snowboarden heb ik inmiddels aardig door, maar skiën is het niet echt voor mij. Na een dag vol vaart van de pistes skiën, gingen we moe, maar voldaan weer terug naar de Time Out.

Woensdag & donderdag niet echt veel gedaan. Vrijdag moest ik trainen, Fokke ook & lui als we zijn, gingen we met de auto naar training. Daarna nog 'even' naar Tivoli.

De volgende dag kreeg ik VROEG een sms van mijn broertje, ze waren er bijna! Ik was in een keer klaarwakker (nou ja, ongeveer). Omdat ik nou eenmaal slecht in wachten ben, ging ik maar buiten lekker in het zonnetje zitten. Op een gegeven moment zie ik daar een bekende auto voorbijkomen, die mij zo voorbij rijdt! Ze hadden me niet gezien haha. Eerst heb ik mijn ouders & broertje Argentat even laten zien. Daarna spullen gepakt & samen met Theo in de overvolle auto naar het huisje. Zaterdag hebben we niet veel bijzonders meer gedaan.

Zondag hebben we een lekker stuk gewandeld. 's Avonds het geweldige spel Racko gespeeld, wie is er niet groot mee geworden?

Maandag gingen we naar de Time Out. Iedereen was erg onder de indruk, het was fijn om te laten zien waar ik nu al ruim 6 maanden aan het werk ben. Daarna nog even door naar Brive.

Dinsdag ben ik met mijn ouders naar Salers geweest, het was koud! Zelfs de fontein was bevroren. Genoten van het mooie uitzicht.

Woensdag was het, dankzij de tomtom, een sightseeingtour geworden. Veel van de omgeving gezien, het is hier toch wel erg mooi....

Donderdag gingen we naar le Lioran. 's Ochtends nog even naar supervisie & daarna op naar de piste. Robert-Jan ging voor het eerst snowboarden & ik mocht, met al mijn ervaring, hem het gaan leren. Gelukkig is hij een goede leerling, de tweede keer van de piste ging al vrij soepel. Daarna nog met mijn vader in de lift naar de Plomb du Cantal geweest, hier zag je jammer genoeg niks, zulke mist hing er!
Daarna nog even luxe gedineerd bij de Mc Donalds...

Vrijdag was eindelijk een dag om uit te slapen, 's middags nog even naar Tulle geweest & nog wat gedronken in Tivoli. Daarna moesten de spullen alweer gepakt worden.

Zaterdag was het tijd om afscheid te nemen. Pas toen het echt zover was & mijn ouders & broertje liepen naar de auto om weg te rijden, kreeg ik het te moeilijk.

Het was een enorm fijne week & ik zou eigenlijk wel bij ze in de auto willen stappen om mee te rijden naar Nederland.
Maar de tijd gaat gelukkig wel snel, ik zit hier al zesenhalve maand, nog maar drieënhalve maand te gaan!

  • 14 Maart 2010 - 14:34

    Margreet:

    Wat fijn dat je zo genoten hebt van je familie. Heerlijk te weten waar je thuis is, ondanks dat je al zo'n poos van huis bent. Het voorjaar is in aantocht en Marjolein ook!!!
    Dikke kus uit Beilen.

  • 14 Maart 2010 - 19:13

    Evelyn:

    Ha Marjolein. Hier een berichtje van je ?? buurvrouw. Wat een leuke tijd heb jij daar en wat een plezier zo te lezen. Tuurlijk snap ik dat je je straatje mist. Maar nog maar een paar maanden te gaan en dan mag je weer naar Nederland. Fijn die week met je ouders/broer! Kon je even bijtanken/ kletsen. Veel plezier daar en geniet er nog maar van! SUCCES

  • 14 Maart 2010 - 19:13

    Evelyn:

    Ha Marjolein. Hier een berichtje van je ?? buurvrouw. Wat een leuke tijd heb jij daar en wat een plezier zo te lezen. Tuurlijk snap ik dat je je straatje mist. Maar nog maar een paar maanden te gaan en dan mag je weer naar Nederland. Fijn die week met je ouders/broer! Kon je even bijtanken/ kletsen. Veel plezier daar en geniet er nog maar van! SUCCES

  • 14 Maart 2010 - 19:15

    Evelyn:

    Sorry 1 keer teveel gedrukt

  • 14 Maart 2010 - 19:26

    Petra:

    Hey lieverd! Nu nog even door zetten! Zo lang duurt het niet meer voor we jou in onze armen kunnen sluiten! Wat leuk dat theo ook mee was op vakantie. Vond hij het ook leuk ;)?
    Spreek je gauw! xxxx

  • 15 Maart 2010 - 22:15

    Marrit:

    Hééé Marjoleintje!

    Ik vind het knap hoor, zo lang van huis! Dan mag je het inderdaad echt wel even te moeilijk krijgen! Maar de tijd gaat nu super snel. Tegen de tijd dat je naar huis mag, zul je waarschijnlijk wel weer gemengde gevoelens daar over hebben. En als je weer back bent woon ik ergens anders! Wiehoe!!!

    Gaat Theo straks ook mee naar Nederland? Het lijkt me leuk om hem te ontmoeten en wie weet klikt het wel! ;)

    Hang in there & veel plezier!!

    xxxxx

  • 16 Maart 2010 - 23:50

    Uuf:

    Laiverd!

    Je bent al lang over de helft! Dus dan is het je goed recht om het een keer moeilijk te hebben, toch? :) Gelukkig betekent over de helft zijn ook... BIJNA NOAR HUUS!!!! YEAAAH GIRL! Ik heb er mega veel zin in, want ik mis je echt! Theo moet ook mee, ik wil me even aan hem voorstellen en met hem voetballen in de hamsterbal (L)

    Nou, ik ga maar eens slapen. Ik stuur je morgen een kaartje!

    Kusjesss (L) hou van je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 24218

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 07 Augustus 2012

Backpacken door Zuidoost-Azië

27 Augustus 2009 - 01 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: