Drieëntwintigste dienst, Home Improvement & Theo - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu Drieëntwintigste dienst, Home Improvement & Theo - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu

Drieëntwintigste dienst, Home Improvement & Theo

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

22 Maart 2010 | Frankrijk, Argentat

Na een heerlijke week gehad te hebben met mijn ouders & broertje, was de waarheid hard. Maandag om 6 uur stond ik naast mijn bed; overdracht. Daarna snel de jongeren gewekt & de taken gedaan, zodat we konden vertrekken naar de boer. Bij de boer moest ik samen met een jongere in een kas het plastic weghalen. Nou ja, eerst het onkruid & toen zag je het plastic. Na de lekkere lunch kregen we weer geitenkwark, heerlijk. In de middag heb ik nog mijn specialiteit sla snijden mogen uitoefenen.
Dinsdag was het tijd voor sporten, maar niet voor mij. Ik ging de gesprekken verwerken waarbij ik in de ochtend als notulist had gezeten.
Woensdag ging ik samen met twee jongeren bij de buurvrouw werken, de rest ging bij ADN werken. De jongeren & ik gingen een schapenwei ontdoen van takken & grote stenen. Na een middag hard in de zon gewerkt te hebben, konden we weer naar de Time Out. Daar wachtte de jongeren nog een verrassing; iedereen moest zijn eigen potje koken. Buiten, op een zelfgemaakt vuur. Irene & ik zaten samen in een team. Iedereen kreeg een aanmaakblokje, twee lucifers, een pannetje & het eten. Na een half uur ploeteren stond er een heerlijke macaroni bolognese voor onze neus.
Donderdag ging ik weer bij de buurvrouw klussen, deze keer waren we vrij snel klaar, dus terug naar de Time Out. Daar nog een buiten afvoer ontstopt, wat betekent dat je er met je blote arm in moet om de drek eruit te halen. Ik rook daarna heerlijk haha.

Vrijdag, na de overdracht, weer uit dienst. Na een gesprek met de directeur over ons onderzoek ging ik, also known as klusheldin Marjolein, verhuizen van kamer. Na het nodige geschuif & gesleep had ik alles op de kamer van Ingrid staan. Deze kamer zit aan de voorkant van het huis & heeft veel meer zon. 's Middags kwamen de vriendinnen van Irene. 's Avonds maakte ik mij weer op voor de training. Een goede training gehad, mijn vrije trappen zijn goed volgens mijn team. Daarna uiteraard naar Tivoli. Hier weer een mooie avond gehad.

Zaterdag weer fris & fruitig op. De hele dag niet echt veel gedaan. Dat mag ook wel eens, als student heb je het al zo zwaar.
In de avond wilden we uit in Brive. & dan is er altijd iemand de lul om de BOB te zijn. Dit keer was ik het. Op de heenweg zagen we bij Tulle een gevarendriehoek. Een paar meter verder lag een auto in de sloot. Gelijk gestopt met de auto & met allemaal horrorscenario's in het achterhoofd naar de auto gelopen. Gelukkig zat er niemand meer in. Daarna door naar Brive. De discotheque was erg leuk, weer eens wat anders. Alle mannen waren nieuwsgierig waar we vandaag kwamen, dronken mensen, mensen die zichzelf hadden ondergekotst. Wat een avond. Gelukkig zorgde de knappe dj samen met de mensen met wie ik was voor een enorm leuke avond. Om half 6 weer terug rijden wordt trouwens niet mijn nieuwe hobby. Om kwart voor 7 lag ik eindelijk in mijn bedje.

Zondag natuurlijk vroeg op, om half 5 stond ik al onder de douche. Een nieuwe verslaving is geboren, Flikken Maastricht, vanaf 2007. Voor de rest dus weinig gedaan.

Maandag moest het er dan toch maar van komen; school. Om 9 uur het bed uit, hardgelopen & toen moest het gebeuren. Het is gelukt. Daarna nog met de jongens heerlijk in de zon gezeten, in een hempje, met opgestroopte broekspijpen & op slippers. Wat een leven.

Vanaf vandaag moet ik nog maar 100 dagen! Wat een mijlpaal. Terror Theo & ik zijn trouwens goede vrienden geworden, hij bijt niet meer. Ik kan hem nu rustig oppakken & over mijn schouders laten lopen. Ik wist wel dat we een toekomst hadden samen.

  • 22 Maart 2010 - 21:47

    Anniek:

    Hahaha, dat laatste stukkie doet het hem. Een toekomst met Terror Theo. Ik ben blij voor je Mayo.

    Leuk verhaal weer en als je terug bent mag je mij ook wel een keer ergens naartoe boppen hoor HAHA.

    Volgens mij kom jij trouwens terug met een heel andere verslaving: klussen en tuinieren. je kan het in ieder geval straks als geen ander.

    Plezier met je laatste 100 dagen :D!

    x Anniek

  • 23 Maart 2010 - 08:26

    Mama:

    hoi lieverd

    Je bent weer goed bezig.
    Fijn dat je de kamer aan de voorkant hebt. Het verhuizen was even een werk maar dan heb je ook wat. Blij te horen dat Theo wat vriendelijker wordt, het was nog niet mijn vriend. Nog slechts 99 dagen, tijd om plannen voor onze uitjes in Nederland te maken.
    Tot skype

    liefs mama

  • 23 Maart 2010 - 12:23

    Selly:

    Was gezellig met zijn allen! :)

    Succes nog de laatste 3 maanden!

    Liefs

  • 30 Maart 2010 - 12:20

    Kim:

    Hey Marjolein!!!

    Hehe eindelijk kijk ik weer eens op je site;) Moet nog heel veel lezen, maar dacht post alvast een beriggie;)
    Hoe is het? Wanneer kom je terug??? Al snel? Zin in kitkatchunky taart??? Jammmmmieeee!!!

    XXX Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 24217

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 07 Augustus 2012

Backpacken door Zuidoost-Azië

27 Augustus 2009 - 01 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: