Vierentwintigste dienst, schapentaxi & regen - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu Vierentwintigste dienst, schapentaxi & regen - Reisverslag uit Argentat, Frankrijk van Marjolein Bos - WaarBenJij.nu

Vierentwintigste dienst, schapentaxi & regen

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

30 Maart 2010 | Frankrijk, Argentat

Dinsdag was er een aangename verrassing; we gingen kanoën! Heerlijk in het zonnetje, mouwen & broekspijpen omhoog & zelfs niet verbrand! Kan het nog beter?
Woensdag moesten we voor dit uitje natuurlijk wel weer aan het werk, dus we hebben bomen klimopvrij gemaakt.
Donderdag was er een mooie klus voor mij weggelegd; ik moest samen met een jongere een schaap in de bus van de huidige baas naar de oude baas brengen. Mijn navigatie gevoel was weer eens afwezig, dus met behulp van een medewerker van een camping kwamen we aan bij de baas. Daar het schaap zonder al te veel problemen in de bus gelegd. Onderweg begon het gemekker, letterlijk. Gelukkig moesten we maar een half uur, met een mekkerend en stinkend schaap achter in de auto. Bij de oude baas het schaap weer zonder al teveel problemen naar het hok gebracht. Hierna de rest opgehaald & weer terug naar de Time Out gereden.
Vrijdag op de Time Out geklust, een buitentrap repareren stond op het programma. Daarna nog een heerlijke spaghetti carbonara gemaakt.

Zaterdag weer uit dienst. Het was de bedoeling dat ik zou voetballen, ik was even de tijd vergeten. Dus geen wedstrijd voor mij vandaag. 's Avonds bij Fokke voetbal wezen kijken, daarna uiteraard naar Tivoli, samen met twee groepsleiders. Uiteindelijk ergens in een discotheek (of wat er voor moest doorgaan) in Tulle terecht gekomen.

Zondag moest er dan maar iets gebeuren, eerst hardgelopen door de regen. 's Avonds nog uit eten geweest met Irene & Fokke bij Tivoli.

Maandag zijn we met z'n vieren naar Brive geweest, even winkelen. Niet helemaal geslaagd, de bikini bestel ik maar online denk ik. Ze zeggen dat de Fransen qua mode voorlopen, dat zal in Parijs wel zo zijn....

Dinsdag niet veel speciaals gedaan. Straks nog supervisie, daarna afbeulcardio & dan nog even Champions League kijken in Tivoli.

  • 05 April 2010 - 09:39

    Lisette Janssen:

    Hallo Marjolein,

    Mijn naam is Lisette Janssen en ik ben een studente Grafisch Ontwerp aan de Willem de Kooning Academie te Rotterdam. Omdat ik afgelopen jaar in Parijs gewoond en gewerkt heb wilde ik deze ervaring combineren met één van mijn afstudeeropdrachten: mapping a city.

    Dat is een benadering waarbij een plaats op een nieuwe, alternatieve manier visueel in kaart wordt gebracht. Uitgangspunt is dus niet het stratenpatroon of de geografie, maar de persoonlijke beleving van de mensen.

    Daarom wil ik voor deze opdracht graag weten hoe jij Parijs ervaart.

    *Deelname blijft anoniem

    1. In welke stad ben jij geboren?

    2. In welk arrondissement woon je?

    3. Wat is je favoriete plek in Parijs? Omschrijf de plek zo specifiek en gedetailleerd mogelijk. Waarom spreekt deze plek je aan?

    4. Waaraan zie je of iemand uit Parijs komt of er slechts op bezoek is? Noem 3 zichtbare kenmerken.

    5. Omschrijf hoe een normale doordeweekse dag in Parijs er voor je uitziet. Beschrijf je activiteiten en plaatsen waar jij je bevindt op de hieronder genoemde tijdstippen.

    08h00:

    10h00:

    12h00:

    14h00:

    16h00:

    18h00:

    20h00:

    22h00:

    00h00:

    02h00:

    04h00:

    06h00:

    Jullie informatie zal ik gebruiken om de verschillende manieren waarop je Parijs kan bekijken vast te leggen. Om dat te doen ga ik naar Parijs om, aan de hand van jullie antwoorden, foto’s te maken.

    * Aangezien de spontaniteit een grote rol speelt in dit project zou ik je willen verzoeken om dit formulier voor 8 april terug te sturen. Indien jij je (mail)adres erbij plaatst, ontvang je te zijner tijd een link naar de plek op internet waar je het eindresultaat kunt bewonderen. Antwoorden kun je naar janssenlisette@hotmail.com sturen!

    Alvast bedankt!

  • 05 April 2010 - 11:55

    Anniek:

    Jij bent echt een master in klusjes doen straks mayo ;)!

  • 07 April 2010 - 10:45

    Kim:

    Hey Marjolein!!!

    Ik heb bijna alles gelezen inmiddels:) Maar ik ben het met Anniek eens, jij kan straks vast heel goed klussen;) Handygirl!!!

    Hier is het vandaag ook lekker weer, jeeeej!!!!

    Succes nog!

    Liefs Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 24225

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 07 Augustus 2012

Backpacken door Zuidoost-Azië

27 Augustus 2009 - 01 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: